حسینی: بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است

کد خبر: 1256632

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان ما را از این طریق از پای درآوردند.

 حسینی: بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان ما را از این طریق از پای درآوردند.

سیدمحمد حسینی در آیین افتتاح «نمایشگاه عمومی یاریگران زندگی»، با بیان اینکه مسأله پیشگیری بسیار مهم است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود، گفت: نوجوانان و جوانان ما در سن و سالی هستند و تغییراتی در زندگی‌شان حاصل می‌شود که بیشتر در معرض هستند و به هر حال سرد و گرم زندگی را نچشیده‌اند. افرادی با شگردهای گوناگون آن‌ها را در دام می‌اندازند و از این جهت باید از آن‌ها مراقبت شود.

وی افزود: اگر فرزندانی تربیت نکنیم که اعتماد به نفس نداشته باشند و نتوانند مؤثر باشند، تحت تأثیر تبلیغات روش‌ها قرار می‌گیرند و بعد به آن سمت و سو حرکت می‌کنند، در وهله اول خانواده و سپس مدرسه و رسانه نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به هزینه‌هایی که برای مبارزه و مقابله با موادمخدر پرداختیم، یادآور شد: ۲۰ سال آمریکایی‌ها در افغانستان این کشور را تحت اشغال و سیطره خود داشت، اما آیا تولید موادمخدر و صادرات آن کاهش پیدا کرد؟

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: فکر می‌کنیم بخشی از ترویج اعتیاد در ایران حساب شده و با اهداف سیاسی است و فقط مسائل اقتصادی نیست و می‌خواهند جوانان ما را از این طریق از پای درآوردند، لذا باید در این زمینه مراقب باشیم و این پشت صحنه‌ها را برای دانش‌آموزان بیان کنیم. نگوییم آ‌ن‌ها نمی‌فهمند، چرا که الآن در ایران ده‌ها پایگاه اینترنتی راه‌اندازی کردند که مروج موادمخدر است و انواع و اقسام شگردها را چه فارسی زبان و چه غیر فارسی زبان آموزش می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات خانواده‌های پر آسیب، خاطرنشان‌ کرد: باید کانون خانواده از ابتدا کانون گرم و صمیمی باشد و اینگونه نباشد که پدر و مادر به فکر شغل و کارشان باشند و فرزندان را رها کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر ریشه‌یابی شود که چه عواملی سبب می‌شود بچه‌هایمان را به این سمت و سو سوق می‌دهند، می‌توانیم با آن‌ها مقابله کنیم و اجازه ندهیم بچه‌ها تحت تأثیر قرار گیرند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: برخی وقت‌ها فرزندان ما فکر می کنند فرد معتاد باید یک فرد ژولیده باشد، درحالی که یک فرد معمولی و اتوکشیده هم می‌تواند معتاد باشد، افراد معتاد خودشان چندین نفر را معتاد می‌کنند و این تداوم پیدا می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در کنار ورزشکاران که نقش‌آفرین هستند، هنرمندان هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند، در قالب هنر می‌توانیم مضامین بسیاری را منتقل کنیم، هنرمندان پای کار بیایند و یک سفیر روشنگری باشند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها