پیام معنادار سردار قاآنی به فرمانده گردان‌های قسام

کد خبر: 1256747

سردار قاآنی خطاب به محمد الضیف: ما به شما اطمینان می‌دهیم که به عنوان بخشی از حمایت‌های مؤثر و مستمر خود از مقاومت، هر کاری را که لازم باشد در این نبرد تاریخی انجام خواهیم داد

پیام معنادار سردار قاآنی به فرمانده گردان‌های قسام

این روزها که صهیونیست‌ها با پشتوانه کشورهای غربی و سکوت سازمان ملل و بی‌عملی دولت‌های عربی با فراغ بال و بدون نگرانی مشغول قتل عام پیر تا جوان و حتی کودکان فلسطینی هستند، نگاه‌های مسلمانان خشمگین و هر وجدان آزاده ای که با دیدن صحنه‌های اسفبار غزه قلب‌شان به درد می‌آید تنها به رهبران و فرماندهان گروه‌های جبهه مقاومت دوخته شده که چه گامی برای حمایت از فلسطین برمی‌دارند تا انتقام کودکان و زنان بی‌دفاع غزه‌ای را از صهیونیست‌های خونخوار بگیرند. در این بین، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در نامه‌ای خطاب به محمد الضیف، فرمانده گردان‌های القسام فلسطین، نوشت: به فضل و یاری خداوند حماسه بزرگی با عنوان "طوفان الاقصی" به دست مجاهدان گردان‌های قسام و دیگر مبارزان مقاومت در غزه رقم خورد و به وضوح ضعف و شکنندگی رژیم غاصب صهیونیستی را نشان دادید و به طور عملی و قاطع ثابت کردید که این رژیم از لانه عنکبوت ضعیف‌تر است و برای توصیف این حادثه بزرگ همین بس که دوست و دشمن اذعان می‌کند که اوضاع فلسطین و منطقه پس از طوفان الاقصی همانند قبل نخواهد بود. همانا دشمن جنایتکار تلاش کرد تا با کشتار وحشیانه و بی‌سابقه غیرنظامیان در غزه انتقام این شکست را بگیرد که همین مسئله موجب تعمیق شکست آن و به بار آمدن یک رسوایی اخلاقی برای رژیم صهیونیستی، آمریکا و تمامی حامیان آن شد که به دروغ مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، کما این‌که دلاوری، صبر و پایداری ملت قهرمان فلسطین در غزه و آمادگی آن برای جان‌فشانی نیز بار دیگر پیروزی خون مظلوم بر شمشیر دشمن ظالم را ثابت کرد. فرمانده عزیز؛ حمله زمینی دشمن صهیونیستی و ضربات پی در پی مقاومت به نیروهای و خودروهای زرهی آن برای همگان ثابت کرد که مقاومت در غزه قادر به ابتکار عمل و نوآوری و حفظ سازمان‌دهی و قدرت میدانی خود است و این پیروزی بزرگ موجب شد تا فرزندان امت بیش از پیش به گزینه جهاد روی آورند و بیش از هر وقت دیگری ایمان و یقین داشته باشند که ورود مجاهدان به مسجد الاقصی و پاک‌سازی آن از لوث صهیونیست‌ها نزدیک‌تر از هر زمان دیگری شده است.با توجه به این که غزه امروز از شرافت و عزت و کرامت امت دفاع می‌کند، یقین داشته باشید که برادران شما در محور قدس و مقاومت در کنار تمامی شرافتمندان امت و آزادگان جهان، هرگز غزه و مردم قهرمان آن را در برابر این دشمن وحشی و درنده خوی و حامیانش تنها نخواهند گذاشت و هرگز اجازه نخواهند داد به اهداف شوم خود در فلسطین و غزه دست یابد. برادر مجاهد؛ مایه افتخار است به اسم خود و نمایندگی از برادرانم در جمهوری اسلامی ایران به شما و دیگر برادران مجاهد و عموم ملت فلسطین این پیروزی بزرگ و دستاورد بی‌نظیر که در تاریخ نبرد با دشمن صهیونیستی سابقه نداشته، را تبریک گفته و از درگاه خداوند برای شهدا علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل را مسئلت نمایم. در پایان بار دیگر بر عهد و میثاق و التزام ایمانی و برادرانه که ما را کنار هم جمع می‌کند، تاکید می‌کنیم و به شما اطمینان می‌دهیم در راستای ادامه حمایت‌های موثر از مقاومت، هرآن‌چه را که بر ما در این نبرد تاریخی لازم باشد، انجام دهیم.

تحلیل‌های رویترزی را پاک کنید

جنبش اسلامی مقاومت فلسطین، حماس با صدور اطلاعیه‌ای، خبر رویترز از مضمون دیدار رهبر انقلاب و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را بی‌اساس اعلام کرد و افزود: ما از انتشار این خبر بی‌اساس متاسفیم و انتظار می‌رود این خبرگزاری در انتشار اخبار خود، دقت و صحت را ملاک قرار دهد. نشریه خط حزب ا... وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نیز  خبر رویترز را سراسر کذب خواند. پیشتر، خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام ارشد ادعا کرده بود که رهبر ایران در دیدار با هنیه در تهران (۱۵ آبان) گفته است که حماس ایران را از (عملیات طوفان الاقصی) مطلع نکرده بود، بنابراین تهران وارد جنگ نخواهد شد. فرهیختگان آنلاین نوشت: حالا پیام سردار قاآنی به «محمد الضیف»  پس از خبرسازی رویترز درباره خالی کردن پشت مقاومت فلسطین از سوی ایران سه هدف را دنبال می‌کند: اول این که پس از گزارش رویترز که مثل همیشه برای اخبار جعلی از ۳ منبع مختلف بدون اسم استفاده می‌کند، تکذیب  گزارش کارایی کمی دارد. نامه سرگشاده و تاکید بر محورهای اساسی سیاست ایران در خصوص مقاومت قدرت نفوذ بیشتری به افکار عمومی دارد و البته انفعالی هم نیست. یعنی هم جلوتر از تکذیب ساده خبر است و هم جوابی عملی به شایعه رویترز محسوب می‌شود. دوم، این پیام جلوی سناریوسازی داخلی و خارجی درباره ایران را می‌گیرد. تا پیش از خبر رویترز طیفی از تحلیلگران با باز کردن پنجره‌ای با عنوان «ایران ماجراجویی نکند» می‌خواستند ابزارهای تهران برای ضربه زدن به دشمن صهیونیستی را تضعیف کنند یا حداقل با این القای ترس به جامعه، نیروهای اجتماعی را نسبت به سیاست فعالانه ایران حساس می‌کردند. حالا پس از خبرسازی رویترز همان طیف این تحلیل را روی میز آورده‌اند که «ایران مقاومت را تنها گذاشت». پیام فرمانده نیروی قدس سپاه در هر دو طیف این تحلیل‌ها بود. شاید بخشی از ناظران سیاسی در پیام اخیر سردار قاآنی نکته جدیدی کشف نکنند اما کارکرد این پیام علاوه بر نکته اول، مردود کردن تحلیل‌های تخیلی درباره «ماجراجویی ایران» و «پشیمانی راهبردی از مقاومت» است. سوم، پیام فرمانده نیروی قدس البته به رخ کشیدن قدرت نیروهای مقاومت فلسطینی هم بود. صهیونیست‌ها در هفته‌های اخیر با همکاری دولت آمریکا تلاش کردند در میدان نظامی قدرت خودشان را کوبنده و حریف را در ضعف نشان دهند. پیام اخیر ایران اما تاکید بر قدرت مقاومت فلسطینی بود. هم ارتباط معنوی آن‌ها با ایران را نشان داد، هم قدرت آن‌ها در مقابله با اشغالگران را یادآوری کرد.

درباره محمد ضیف

مهدی محمدی-ابوخالد محمد ضیف فرمانده کل گردان های قسام اکنون شاید قدیمی‌ترین یا حداقل یکی از دو سه فرمانده بسیار پرسابقه مقاومت ضداسرائیلی در منطقه است. صهیونیست ها از او نشانی ندارند. حتی یک تصویر از ضیف آن‌قدر برای شین بت با ارزش است که حاضر است صدها هزار دلار برای آن بپردازد؛ اما تا امروز کسی پیدا نشده که چنین تصویری برای فروش داشته باشد. سال هاست میان مردم غزه زندگی می کند و همه در رویای آن‌اند که ولو یک بار چهره اش را ببینند؛ اما جز خانواده اش کسی نمی داند 'آن مرد' که روزانه به پیرمردان سلام می‌کند، با کودکان بازی می کند و شبانه به مادران شهدا سر می زند همان محمد ضیف است؛ درست مثل شهید مغنیه رفیق دیرین محمد ضیف که تا در این جهان بود بیشتر آن‌ها که با 'رضوان' همکلام شده بودند نمی دانستند او همان عماد مغنیه افسانه ای است. ضیف بی گمان کابوسی تاریخی و یگانه برای اسرائیل است. مردی که هیچ از او

‌ نمی دانند جز این‌که می دانند او از همه چیز آن‌ها آگاه است و هر لحظه پی فرصتی می گردد تا چون صاعقه بر سر آن‌ها فرود بیاید. من فکر می کنم جهان در کنار همه زشتی ها و پلیدی هایش به وجود چنین مردانی دلخوش است و آن‌ها جزو زیبایی های این عالم‌اند. برایش دعا کنیم.

خراسان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها