امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با الجزیره:

اگر حمایت آمریکا نبود، اسرائیل نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد

کد خبر: 1258143

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در مصاحبه‌ای گفت که رژیم اسرائیل تنها با حمایت آمریکا توانست جنگ در غزه را ادامه دهد.

اگر حمایت آمریکا نبود، اسرائیل نمی‌توانست جنگ را ادامه دهد

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، گفت که ایران پیام‌هایی از طرف آمریکایی دریافت کرده است مبنی بر اینکه دنبال توسعه دامنه جنگ نیست.

او گفت: «پاسخمان به آمریکایی‌ها این بود که آن‌ها با حمایتشان از اسرائیل و ارسال سلاح، دایره جنگ را گسترش می‌دهند».

به گفته وزیرخارجه ایران، آیت الله ابراهیم رئیسی ابتکاری را با سران کشورهای اسلامی و بریکس برای توقف جنایات جنگی [اسرائیل در غزه] مطرح کرده است.

امیر عبداللهیان افزود: «امیدواریم این آتش‌بس، آغاز توقف جنایات رژیم صهیونیستی باشد، آمریکا گمان می‌کند که می‌تواند درباره اینکه چه طرفی کنترل غزه را در دست بگیرد و همزمان فلسطینی‌ها نیز به خانه‌هایشان بازنگردند، تصمیم بگیرد؛ اما در اشتباه به سر می‌برد».

وزیر خارجه ایران تأکید کرد که تنها راه‌حل موجود در غزه را مردم فلسطین و مقاومت فلسطین مشخص می‌کنند.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سومین سفرش به منطقه در یک ماه و نیم اخیر و پس از تحولات جاری در غزه در دوحه حضور دارد، شب گذشته (پنجشنبه) دوم آذر ماه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار کرد.

وی که در رأس هیأتی به قطر سفر کرده، پیش از این هم با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و درباره آتش‌بس موقت گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با همتای قطری ضمن استقبال از آتش‌بس موقت در غزه گفت: در صورت اقدام رژیم اسرائیل به تداوم جنگ پس از این مرحله از آتش‌بس، شرایط در منطقه متشنج‌تر و واکنش‌ها گسترده‌تر خواهد شد. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم در بیروت با مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی و همچنین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره اوضاع جاری در غزه و آتش‌بس موقت گفت‌وگو کرده بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها