دعوت قالیباف از رئیس مجلس سنگال برای سفر به ایران

کد خبر: 1259047

علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به داکار، روز سه شنبه ۷ آذرماه با آماده مامه جوب، رئیس مجلس ملی سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.

دعوت قالیباف از رئیس مجلس سنگال برای سفر به ایران

در این ملاقات، معاون وزارت امور خارجه اظهار داشت: ابتکار برگزاری نشست دوره‌ای صلح و امنیت آفریقا نشان از اهتمام سنگال به بازیابی هویت آفریقایی و تحکیم استقلال کشورهای آفریقایی دارد.

وی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و ظرفیت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف، خواستار تداوم و توسعه روابط در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی شد.

باقری با اشاره به نقش و اهمیت همکاری‌های پارلمانی کشورهای اسلامی خواستار بکارگیری این ظرفیت در رابطه با احقاق حقوق مردم فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد. در این دیدار، معاون وزارت امور خارجه کشورمان، دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی از همتای سنگالی خود برای سفر به تهران را به وی ابلاغ نمود.

مامه جوب نیز ضمن تشکر از حضور معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در نشست مجمع صلح و امنیت آفریقا گفت: دو کشور به دلیل مشترکات فرهنگی همواره دارای روابط مناسبی بوده داشته و خواستار توسعه روابط با ایران در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، صنایع و معادن هستیم.

وی با اشاره به ریاست سنگال بر کمیته استیفای حقوق فلسطین در سازمان ملل گفت مواضع داکار بر حمایت از ملت فلسطین ثابت و پایدار است.

رئیس مجلس ملی  سنگال ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به جمهوری اسلامی ایران سفر  کند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها