فرهیختگان/ خط‌کشی‌های کاذب چطور دنیای آرمان‌خواهان را کوچک می‌کند؟

کد خبر: 1259251

فرهیختگان نوشت: افزایش امید اجتماعی مهم‌ترین لازمه تحقق مشارکت حداکثری است که درنتیجه افزایش میزان رضایت نسبت به عملکرد نهادهای حکمرانی حاصل می‌شود. طبعا دامن زدن به دوقطبی‌های کاذب نمی‌تواند چنین هدفی را محقق کند.

فرهیختگان/ خط‌کشی‌های کاذب چطور دنیای آرمان‌خواهان را کوچک می‌کند؟

گروه سیاست سایت فردا - در سال‌های اخیر شاهد بودیم که اصلاح‌طلبان از یکسو و سوپرانقلابی‌ها از سویی دیگر چگونه با دوقطبی‌سازی سعی در تنگ کردن دایره سیاست‌ورزی کارآمد در کشور کرده‌اند. موضوعی که آشکارا در مقابل بینش و تفکر مقام معظم رهبری است.

روزنامه فرهیختگان در این خصوص نوشته: «دوقطبی تجربه‌ای خطرناک است»، «دوقطبی مضر است»، «دوقطبی مردم را دلزده می‌کند.» با وجود تاکید چندباره رهبر انقلاب بر لزوم پرهیز از دو قطبی کردن فضای جامعه اما هنوز هستند کسانی که خود را معیار حق و باطل می‌دانند و با عبارات گزنده مردم را آزار می‌دهند.

افزایش امید اجتماعی مهم‌ترین لازمه تحقق مشارکت حداکثری است که درنتیجه افزایش میزان رضایت نسبت به عملکرد نهادهای حکمرانی حاصل می‌شود. طبعا دامن زدن به دوقطبی‌های کاذب نمی‌تواند چنین هدفی را محقق کند.

شنیده شدن عبارت «مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست» از زبان برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس بیش از آنکه ریشه در دغدغه‌های اجتماعی داشته باشد ریشه در منافع سیاسی افرادی دارد که تلاش دارند عدم توانایی سیاسی خود در کسب مقبولیت اجتماعی را با حذف سایر رقبا دنبال کرده و فشار ناتوانی خود را به نهادهای نظارتی تحمیل کنند. رهبر انقلاب اما این رویکرد را نفی کرده [است].

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها