زارع: لایحه بودجه ۱۴۰۳ سه‌شنبه به مجلس ارائه می‌شود

کد خبر: 1259571

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: رئیس‌جمهور هفته جاری برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی می‌آید.

زارع: لایحه بودجه ۱۴۰۳ سه‌شنبه به مجلس ارائه می‌شود

رحیم زارع با بیان اینکه لایحه بودجه 1403 سه‌شنبه هفته جاری به مجلس ارائه می‌شود، گفت: رئیس‌جمهور  برای ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی می‌آید.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی لایحه بودجه 1403، توضیح داد: روند بررسی بودجه دو مرحله‌ای است؛ در مرحله نخست دولت ابتدا باید احکام کلان بودجه را به مجلس تقدیم کند که پس از ارائه، ابتدا کمیسیون تلفیق کلیات و جزئیات احکام را بررسی و در صورت تصویب، لایحه مذکور برای رسیدگی به صحن علنی مجلس می‌آید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در صورتی که احکام کلان در صحن علنی مجلس تصویب شود، برای تائید به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم نیز جداول و ارقام کلی بودجه براساس احکام مصوب ارائه خواهد شد، تصریح کرد: این مرحله از طریق توافق با دولت صورت می‌گیرد، ان‌شاءالله بررسی بودجه سال 1403 را دوماه به اتمام می‌رسانیم.

گفتنی است؛ بر اساس اصلاح ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه کشور به صورت دو مرحله‌ای بررسی می‌شود؛ یعنی مرحله اول رسیدگی به احکام در قالب ماده واحده و تبصره‌ها و در مرحله دوم رسیدگی به ارقام بودجه در قالب جداول تفصیلی با رسیدگی دقیق و کارشناسی تر و با تعیین بازه های زمانی برای پیشنهادهای نمایندگان، رسیدگی در کمیسیون های تخصصی، کمیسیون تلفیق، صحن علنی مجلس و دولت تعریف شده است.

شایان ذکر است؛ دولت موظف است بخش نخست را حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم کند. دولت همچنین موظف است حداکثر 10 ‌روز از زمان ابلاغ قانون بخش اول بودجه، جداول تفصیلی بودجه را به همراه نسخه الکترونیکی دارای قابلیت خوانش رایانه‌ای به‌گونه‌ای که ارقام تشکیل‌دهنده و محاسبات مربوط به هر ردیف قابل مشاهده و پیگیری باشد، به مجلس ارسال کند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها