صبح نو / لزوم مرزبندی دولت با وحدت‌شکنان و تفرقه‌افکنی در جریان انقلابی

کد خبر: 1259768

صبح نو نوشت: مشخص شدن مرز دولت با کسانی است که به دنبال دوقطبی‌سازی‌های مصنوعی هستند حتما به سود دولت خواهد بود و موجب حفظ انسجام جریانی در حمایت از اقدامات اجرایی می شود.

صبح نو / لزوم مرزبندی دولت با وحدت‌شکنان و تفرقه‌افکنی در جریان انقلابی

گروه سیاست سایت فردا - همین چند روز پیش بود که رهبر انقلاب خطاب به نیروهای انقلابی و کسانی که خود را بسیجی می‌دانند، توصیه کرده بودند که از پرداختن به مسائل «بی‌خود» پرهیز کنند و نگذارند احساسات شخصی یا احساسات جناحی، بر منطق غلبه کند؛ اما گویی گوش شنوایی توسط دو‌قطبی‌سازان و کسانی که به دنبال تنگ کردن دایره انقلاب هستند، وجود ندارد.

روزنامه صبح نو با طرح این دیدگاه نوشته: دو، سه سالی است که هم‌افزایی در سطح ملی به نفع مطلوبی حاکم است و برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات کشور در سطح سران سه قوه، هماهنگی وجود دارد که این نوع تعامل تقریبا در هیچ‌یک از دولت‌ها وجود نداشته است.

با این حال یک سایت که خود را حامی رییس جمهور می داند و حتی سعی می کند در نقش سخنگوی دولت وارد عمل شود، سعی کرده است از یک مسأله بی‌خود و غیرضروری، دو‌قطبی بسازد و قوا را درگیر مسأله حاشیه‌ای کند. 

به‌زعم این سایت این دانشگاه‌ها غیرسیاسی هستند و این‌گونه نتیجه‌گیری کرده است که دلیل اصلی قالیباف برای انتخاب یک دانشگاه غیرسیاسی، ناتوانی او در پاسخ دادن به انتقادات دانشجویان به عملکردش در مجلس است. این سایت درباره حضور رئیس قوه قضائیه نیز این‌گونه نوشته است که وی برای اولین‌بار در دوران ریاستش بر دستگاه قضا، برای گفت‌وگو با دانشجویان، در یک دانشگاه حاضر می‌شود. 

بر کسی پوشیده نیست از لحاظ قدرت بیان و سخنوری این رؤسای قوا توانایی دفاع از عملکرد خود را دارند اگر انتقادی به عملکردشان باشد،  چه‌بسا بدون لکنت و به‌خوبی می‌توانند از عملکرد خود دفاع کرده و به مطالبات دانشجویان پاسخ دهند. همچنان‌که بارها هم رئیس قوه مقننه و هم رئیس قوه قضائیه دیدارهایی را با تشکل‌های دانشجویی داشته‌اند و پاسخگوی سوالات آنها بوده‌اند. 

ظاهرا جریانی خاص که همواره راهبرد اختلاف و وحدت‌شکنی را سرلوحه خود قرار داده است، این روزها نیز که کشور در آستانه انتخابات است و باید بیش از گذشته شاهد وحدت و هم‌افزایی بین نیروهای انقلابی و اصولگرایی باشیم، هیچ ابایی از وحدت‌شکنی و تفرقه در جبهه انقلاب ندارند.

طبیعی است که مشخص شدن مرز دولت با کسانی است که به دنبال دوقطبی‌سازی‌های مصنوعی هستند حتما به سود دولت خواهد بود و موجب حفظ انسجام جریانی در حمایت از اقدامات اجرایی می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها