در کنفرانس خبری مشترک با همتای عمانی:

امیرعبداللهیان: آمریکا باید تبعات رفتار ریاکارانه خود را تحمل کند

کد خبر: 1259950

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای عمانی در خصوص جنایات تل آویو در غزه و رفتار دوگانه آمریکا گفت: آمریکا باید تبعات این رفتار ریاکارانه خود در حمایت از اسرائیل را تحمل کند.

امیرعبداللهیان: آمریکا باید تبعات رفتار ریاکارانه خود را تحمل کند

وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای عمانی در خصوص جنایات تل آویو در غزه و رفتار دوگانه آمریکا گفت: آمریکا باید تبعات این رفتار ریاکارانه خود در حمایت از اسرائیل را تحمل کند.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری پس از دیدار با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود در خصوص موضوعات مورد رایزنی گفت: ما در بیش از پنجاه روز گذشته مشغول پیگیری تحولات فلسطین برای بازگشت ثبات و توقف جنایات رژیم اسراییل هستیم. امشب فرصتی شد تا با برادرم وزیر خارجه عمان در خصوص موضوعات دوجانبه گفتگو کنیم.

وزیر خارجه افزود: فردا بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی تهران و مسقط به میزبانی وزیر صمت شاهد خواهیم بود. اسناد مهمی بین روسای جمهور ایران و عمان به امضا رسیده و فرصتی است تا پیگیری دقیقی در بخش اقتصادی به شمار می رود. وزیر اقتصاد کشورمان به زودی برای پیگیری مناسبات اقتصادی به مسقط سفر خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما بر همکاری های اقتصادی گردشگری  علمی فناوری و … تمرکز کردیم. همه بخش ها در دو دولت به خوبی توافقات به عمل امده در دیدارهای را پیگیری میکنند.

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین گفت: همواره دوستان ما در عمان نقش بین المللی فعالی را در منطقه به عمل اورده و امشب نیز گفتگوهای مهمی را در ادامه خواهیم داشت. مرحله جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با حضور وزیر خارجه امریکا در نشست کابینه رژیم آغاز شد. امریکا از طرفی در رسانه سخن از توصیه به اسراییل برای عدم کشتن سخن می گوید اما در عمل با دادن چراغ سبز از نسل کشی حمایت میکند. امریکا باید تبعات این رفتار ریاکارانه خود در حمایت از اسرائیل را تحمل کند. در دو روز گذشته تنها هشتصد شهید زن و کودک در غزه به شهادت رسیدند. ما از رهبران مقاومت در روز گذشته شنیدیم که در صورت ادامه منطقه از طریق مقاومت وارد مرحله جدیدی خواهد شد و توسعه جنگ کاملا متصور است. هشدار داده می شود تا دیر نشده کشتار کودکان و زنان را متوقف کنند.

وزیرخارجه کشورمان همچنین گفت: در بخشی از اسنادی که در عملیات طوفان الاقصی ضبط شده است، این فرضیه ثابت شده که رژیم اسراییل به دنبال انتقال همه ساکنان غزه به بخشی از سرزمین مصر و ساکنان کرانه باختری به اردن است ما امیدواریم برادرنمان در مصر نسبت به بازگشایی رفح اقدام کنند و مانع توطئه اسرائیلی بشوند.  تشکیل دادگاه جنایت جنگی امروز یک خواست مردمی و جهانی است و شکایت هایی در این رابطه از طریق برخی دولت ها علیه اسرائیل شده و از جمله ایران در هماهنگی با برخی کشورها این اقدام را آغاز کرده و امیدواریم شاهد رسیدگی به جنایات جنگی در غزه باشیم.

وی تصریح کرد: ایران هیچگاه خواهان توسعه جنگ در منطقه نبوده اما به جنگ افروزان در منطقه قویا هشدار داده می شود تا دیر نشده حمایت خود از جنایت کاران اسرائیلی را متوقف کنند.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این نشست در خصوص حضورش در تهران گفت: از حسن استقبال آقای امیرعبداللهیان ممنونم و خوشحالم که در تهران برای پیگیری بسیاری از پرونده ها و مشورت در خصوص تحولات منطقه حضور دارم. روابط عمان و ایران بدون شک روز به روز در حال افزایش است و در مسایل مختلف این توسعه صورت می‌گیرد.

البوسعیدی ادامه داد: بیستمین نشست کمیسیون مشترک در تهران برگزار می شود و ما شاهد تحولات مثبتی بین دو کشور در مسائل مختلف از جمله تجاری و اقتصادی بودیم. ما خوشبین هستیم به لطف رهنمودهای رهبری دو کشور که پرونده ها پیگیری شود و مقطع اینده شاهد گسترش روابط تجاری باشیم.

وی افزود: مشورت های بین دو کشور مسیله مهمب است و می تواند باعث مقابله با چالش ها در منطقه و جهان شود. ما در رابطه با اخرین تحولات اسفبار در فلسطین و ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی که غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد، ما بحث کردیم و به شدت این تجاوز را محکوم می‌کنیم. می‌خواهم بگویم بخاطر مقاومت جانانه فلسطین به آنان تاکید کنم که شهدا نزد خداوند زنده هستند. ما بر ادامه تلاش های سیاسی بین دو کشور تاکید کردیم و از جامعه جهانی می خواهیم به وظایف خود عمل کند تا امنیت به این منطقه باز گردد و محاصره ظالمانه از غزه برداشته شود.

وزیر خارجه عمان همچنین گفت: این بحران نیازمند تلاش های مستمر است و ما در عمان بر این تلاش ها تاکید داریم. ما به دنبال این هستیم که اقدامات را با ایران و سایر کشورها ادامه دهیم برای اینکه بحران را حل کنیم و به جهانیان بگوییم که باید بر توقف جنایت های رژیم صهیونیستی پایان بخشند. همه اینها برای تحقق عدالت است و آنچه که وجدان انسانی عنوان می‌کند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها