مجلس مناطق محروم را فراموش کرد؟

کد خبر: 1260139

به شما حق می‌دهیم که تصور کنید مجلس هیچ اقدامی برای زندگی شما و دیگر مردم نکرده است. به شما حق می‌دهیم که بگویید اثرات قوانین مجلس کجای زندگی ماست. در پاسخ به این ۴۰ سوال بنا نداریم بگوییم ما خیلی عالی بودیم و همه کار کردیم؛ اما تلاش می‌کنیم به مهم‌ترین، پرتکرارترین و صریح‌ترین پرسش‌هایی که دربارۀ مجلس یازدهم مطرح می‌شود، خیلی صریح پاسخ دهیم.

مجلس مناطق محروم را فراموش کرد؟

رسیدگی به مناطق محروم از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم بود. بر همین اساس رئیس و نمایندگان مجلس از نقاط مختلف کشور و مناطق محروم نظارت میدانی را اجرایی کردند و با شناسایی و احصای مشکلات آن‌ها، اعتبارات مناسب در بودجه‌های سنواتی تصویب شده است.

ویژگی‌این بودجه‌ها‌ این است که به صورت نقطه‌ای برای پروژه‌های اولویت‌دار مناطق مختلف تعیین ‌می‌شود و اصطلاحاً بودجه‌ریزی برای مناطق محروم به صورت نقطه‌زن است؛ تا دقیقاً به هدف اصابت کند. 

 
202312108475653285

 

مناطق محروم در بودجۀ سنواتی نیز همیشه مورد توجه مجلس بوده و اقدامات بزرگی برای ‌این مناطق در بودجه‌های سالانه انجام شده است؛ از جمله تخصیص 3 درصد از صادرات نفت خام و گاز به مناطق کمترتوسعه‌یافته، تخصیص قیر رایگان برای توسعۀ مناطق محروم و روستاها، اختصاص تا 40 درصد تخفیف در قیمت واحدهای نوساز در فرایند کلید‌به‌کلید در بافت فرسوده و حاشیه‌ای، افزایش 4 برابری سرانۀ گازرسانی به روستاها، اختصاص 1.5 میلیارد یورو نفت خام و میعانات گازی برای محرومیت‌زدایی و... که در بودجۀ 1402 تصویب شده است، اشاره کرد.

یکی از مراکز زندگی اقشار محروم، حاشیۀ شهرهای بزرگ است که در آن اسکان غیررسمی‌ دارند و بیشتر ‌این زمین‌ها متعلق به دولت است. از تصمیمات انقلابی که مجلس یازدهم گرفت، اجازۀ واگذاری مالکیت اعیانی ‌این سکونت‌گاه‌ها به ساکنان آن توسط دولت است که در صورت اجرا، انقلابی در حل ریشه‌ای مشکلات حاشیه‌نشینان ‌ایجاد خواهد شد./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها