صبح نو/ هماهنگی قوا محور هجمه معاندین و سوپرانقلابی‌ها

کد خبر: 1260472

صبح نو نوشت: سوپرانقلابی‌ها که در برهه‌هایی، افراط را در دستور کار داشته‌اند، بهتر است سخنان روز گذشته رئیسی و قالیباف را شنیده و گام‌هایی برای جبران عملکرد خود بردارند.

صبح نو/ هماهنگی قوا محور هجمه معاندین و سوپرانقلابی‌ها

گروه سیاست سایت فردا - اگرچه هدف مجلس مبنی بر ریل‌گذاری برای دولت و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی سبب اصلاحات اساسی در برخی از زیرساخت‌های اصلی دستگاه مجریه شده است؛ اما این ریل‌گذاری و نظارت را هیچ‌‎گاه نمی‌توان به‌عنوان «اختلاف بین دولت و مجلس» تفسیر کرد. 

روزنامه صبح نو در این رابطه با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در نشست مشترک دولت و مجلس، نوشته: همراستایی قوای سه‌گانه نقطه قوتی است که مورد توجه معاندان بوده و بارها هم در خط خبری و هجمه‌های رسانه‌ای آنها شاهد دسیسه‌چینی‌هایی بوده‌ایم. 

عده‌ای در داخل هم نسبت به این هماهنگی، اظهارات عجیب و گاهی مغرضانه مطرح می‌کنند.  

در کنار آرزوی به دل مانده دشمنان، نقشه‌های عده‌ای هم که منفعت‌طلبانه به دنبال ایجاد اختلاف بین قوای مجریه و مقننه هستند، نقشه بر آب شده و میزان زاویه‌گیری این افراد نسبت به تعاملات دولت و مجلس در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، تند و تندتر می‌شود. 

گویی این افراد با فضاسازی‌های مختلف به دنبال رسیدن به منافع خود و قدرت‌طلبی هستند. منفعت‌های حزبی که چشم برخی را بر منافع ملی و امنیت‌سازی درونی بسته است.  

سوپرانقلابی‌ها یک سر اختلاف‌افکنی در سال‌های گذشته هستند، مدام جبهه انقلاب را از مواضع تند و تیز خود بی‌نصیب نگذاشته‌اند. سوپرانقلابی‌ها که در برهه‌هایی، افراط را در دستور کار داشته‌اند، بهتر است سخنان روز گذشته رئیسی و قالیباف را شنیده و گام‌هایی برای جبران عملکرد خود بردارند.  

واقعیت این است که این گروه‌های قدرت‌طلب به دنبال پیدا کردن شکاف بین قوا و توسعه این شکاف‌ها به نفع خود هستند. متأسفانه برخی رسانه‌ها و گروه‌های تازه تأسیس به‌جای تلاش برای وحدت و حل مسأله و کارآمدی در جهت توسعه شکاف می‌کوشند. 

گرچه برخی از این افراد و جریان‌ها و گروه‌ها ژست حامی دولت گرفته‌اند اما در واقع در جهت تضعیف دولت گام برمی‌دارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها