گفت‌وگوی دریادار ایرانی و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

کد خبر: 1260600

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

 گفت‌وگوی دریادار ایرانی و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

 امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با ژنرال ذاکر حسن‌اُف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در خصوص همکاری های دفاعی دو کشور بویژه در حوزه دریایی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وی همچنین به منظور آشنایی و بازدید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، از مدرسه عالی نظامی حیدر علی اف و مدرسه فنی نیروی دریایی این کشور بازدید کرد.

در ادامه، دریادار ایرانی و هیئت همراه با حضور در سفارتخانه کشورمان در جمهوری آذربایجان با سفیر جمهوری اسلامی ایران و کارکنان سفارت ایران در باکو دیدار کردند.

دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش که روز دوشنبه وارد باکو شده بود، روز گذشته با فرمانده نیروی دریایی جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی از یگان‌های نظامی نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و مراکز عالی آموزش نظامی این کشور بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بدو ورود به جمهوری آذربایجان با بیان اینکه این کشور مسلمان دوست و همسایه ماست، گفت: قطعا یکی از اهداف اصلی ما در این سفر تعمیق روابط‌مان در حوزه دیپلماسی دفاعی و به‌خصوص دیپلماسی دریایی است.

بنابر گفته دریادار ایرانی، «از دیگر اهداف این سفر می‌توان به افزایش مراودات در همه سطوح به‌ویژه در حوزه‌های مشترک از قبیل آموزش، برگزاری تمرینات و رزمایش‌ها، برگزاری مسابقات نظامی و اجرای گشت‌های مشترک دریایی اشاره کرد.»

گفتنی است؛ دریادار ایرانی و هیات همراه صبح امروز با حضور در خیابان شهدای باکو به مقام شهدای این کشور ادای احترام کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته در چارچوب همکاری‌های نظامی دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان عصر امروز در صدر هیأتی وارد باکو شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها