انتقاد رئیس مجلس از مهاجرت بی‌رویه

کد خبر: 1260907

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مهاجرت بی‌رویه گفت: چرا باید ۲۳ درصد جمعیت در استان تهران اسکان یابند؟

 انتقاد رئیس مجلس از مهاجرت بی‌رویه

جلسه بررسی و نظارت پروژه‌های شهرستان اسلامشهر صبح امروز به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و با حضور استاندار تهران، معاونین و مدیران کل استانی، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستان اسلامشهر در محل ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر برگزار شد.

محمدباقر قالیباف در این نشست با اشاره به بازدید از پروژه‌های در حال اجرای اسلامشهر اظهار داشت: تکمیل پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر و رفع مشکلات با راه‌آهن در سفر رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری شده و مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شهرداری اسلامشهر مکلف به رفع مشکل و تکمیل این پروژه که از بار ترافیکی محور آیت‌الله سعیدی می‌کاهد، هستند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه استان تهران مشکلات خاص خود را دارد، افزود: مشکلات ما از نبود امکانات نیست، بلکه ضعف در سیاست‌گذاری، مدیریت و نوع برنامه‌ریزی و عدم اولویت‌بندی ماست و در حوزه‌های آموزش‌وپرورش و بهداشتی از بسیاری استان‌های کشور فقیرتر هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نباید برای تکمیل پروژه‌ها نیازمند خزانه دولت باشیم، تردد یک‌میلیون مسافر از این شهرستان بزرگترین سرمایه اقتصادی اسلامشهر است و با برون سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای خرید واگن مترو و نصب تجهیزات تا قبل از 2 سال آینده مردم می‌توانند در میدان نماز سوار مترو شوند.

قالیباف با بیان اینکه 7 میلیون تومان هزینه زیرساخت هر مترمربع ساختمان شهری است ابراز داشت: 250 هزار نفر افزایش جمعیت در شهرستان اسلامشهر طی 5 سال اخیر نیاز به زیرساخت دارد که بدون داشتن برنامه و نگاه درست امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه چرا باید اجازه دهیم 23 درصد جمعیت ما در یک درصد خاک در دشت ورامین و استان تهران اسکان یابند، بیان کرد: مهاجرت بی‌رویه بدون توجه به زیرساخت‌ها، عدم تعادل را در حوزه توزیع نرمال جمعیت در کشور ایجاد می‌کند که مشکلات امنیتی و زیست‌محیطی و... را موجب می‌شود.

قالیباف گفت: زمان‌بر شدن اجرای پروژه‌ها چه معنی دارد، باید با همدلی و برنامه حرکت کنیم، بزرگ‌ترین ایستگاه مترو باید در جوار ایستگاه بندر خشک آپرین زده شود که بارانداز هست و از همه شهرهای کشور پذیرش دارد تا از ترافیک و آلودگی هوای تهران بکاهیم.

رئیس مجلس با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اسلامشهر در حوزه صنعت و چرخه مالی تصریح کرد: برای تکمیل حوزه حمل‌ونقل در اسلامشهر می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد، اما در حوزه‌های معیشت، سلامت و آموزش‌وپرورش باید عملیاتی دیده و زیرساخت‌ها تکمیل شود که اگر زمان بگذرد قابل جبران نیست.

قالیباف در پایان در خصوص پروژه احداث بیمارستان 402 تختخوابی اسلامشهر هم خاطرنشان کرد: بیمارستان اسلامشهر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدوارم با تکمیل تجهیزات بخشی از بیمارستان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است صبح امروز رئیس مجلس شورای اسلامی با هیات همراه در سفری به شهرستان اسلامشهر از پروژه‌های عمرانی درحال اجرا بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفت و در پایان در جلسه جمع بندی که در محل کارگاه پروژه مترو  تشکیل شد، مسائل مختلف شهرستان اسلامشهر را در حوزه های  گوناگون عمرانی، اجتماعی ، فرهنگی، اجتماعی و ... مورد  بررسی قرارگرفت./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها