سعید آجورلو در مناظره با وکیلی: تبار خالص سازی به جناح چپ بازمی گردد

کد خبر: 1261281

شخصا طرفدار بازگشت به یک رقابت کلاسیک راست و چپ هستم، یعنی رقابت بین اصلاح‌طلب و اصولگرا، شبیه رقابتی که در سال 76 اتفاق افتاد و در همه دنیا هم مرسوم است از این جهت مخالف رقابت درون‌جناحی‌ام.

سعید آجورلو در مناظره با وکیلی: تبار خالص سازی به جناح چپ بازمی گردد

سرویس سیاسی فردا: شخصا طرفدار بازگشت به یک رقابت کلاسیک راست و چپ هستم، یعنی رقابت بین اصلاح‌طلب و اصولگرا، شبیه رقابتی که در سال 76 اتفاق افتاد و در همه دنیا هم مرسوم است از این جهت مخالف رقابت درون‌جناحی‌ام.

خالص‌سازی آن چیزی نیست که در گفتار امام و گفتار آقا وجود داشته باشد ولی فراموش نکنیم که تبار خالص‌سازی به جناح چپ برمی‌گردد یعنی جناح چپ در دهه 60 با همین انگ زدن سعی کردند بقیه را حذف کنند.

مشارکت حداکثری چند رقیب جدی دارد. یک بخش «جریان سوپرانقلابی» است که این حرف را درک نمی‌کنند که اساسا اگر آرمان ما و ایده ما این است که می‌خواهیم به سمت قله حرکت کنیم، به سمت قله حرکت کردن یار و بدنه اجتماعی می‌خواهد.

بخشی هم در اصلاح‌طلبان رادیکال وجود دارند که تحریم انتخابات را می خواهند برای خود تبدیل به یک پیروزی کنند و می‌خواهند نمایندگی کسانی که وارد عرصه نشده و در واقع رأی ندادند و تحریم کردند را بگیرند. جریان احمدی‌نژاد هم همین جا قرار می گیرد. اپوزیسیون هم به دنبال تحریم است و بر خلاف سه گروه دیگر علنا و رسما به دنبال تحریم فعال است.

تصویر مجلس یازدهم را تا حدود زیادی مخالفانش ساختند که تا حدود زیادی مغایر با واقعیت بود. مجلس یازدهم به مسائل فعالانه ورود کرده است. مثلا به اصلاح ساختار بودجه ورود کرده، به موضوع لایحه برنامه که وقت مفصلی گذاشتند و آنجا کار شده است. به موضوع مسکن ورود کرده، به موضوع دانش‌بنیان‌ها ورود کرده، به موضوع خانواده و جمعیت ورود کرده، به موضوع هسته‌ای ورود کرده است. که می تواند بستر اصلاحات بیشتر در مجلس دوازدهم مخصوصا در حوزه نظارت بر اجرای قوانین باشد.

کسی که به قول شما تونل وحشت درست می‌کند، کسی که می‌گوید مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست، دارد بخشی از کمپین جناح اصلاح‌طلب را در نهایت می‌سازد. یعنی به نظرم اصلاح طلبان این حرف‌ها و عکس‌ها را از نظر کمپین سیاسی به نفع خود می دانند. .

دولت آقای رئیسی، به نظر من بعد از 2 سال واقع‌گراتر شده است. آقای فرزین حتما از آقای صالح‌آبادی عملکرد بهتری داشته، آقای علی‌آبادی حتما وزیر صمت بهتری از آقای فاطمی امین است.حتما آقای مرتضوی از آقای عبدالملکی بهتر وزارت رفاه را اداره می‌کنند. این مسیر می تواند بهتر هم شود و این کاری است که مجلس بعد باید در آن نقش ایفا کند. رویکردهای درست باید توسط نیروهای کارآمد اجرایی شود.

دولت می‌توانست در این 2 سال در مورد برجام امتیازهای بهتر و بیشتری بگیرد. توافقاتی انجام دهد و وضع اقتصادی را گشایشی بدهد یا حتی می‌توانست برود قاطع‌تر برخورد کند. بالاخره تعیین تکلیف کند و برجام اینگونه روی زمین نماند.

آن دولتی که 1400 روی کار آمد، دولت همه اصولگراهاست. نه دولت فقط پایداری است نه فقط دولت شورای ائتلاف است نه فقط دولت راست سنتی است. از دل این دولت نباید دولت دومی دربیاید. دولت سایه دربیاید. طبیعتا گرایش‌های مختلفی وجود دارند که سعی می‌کنند انحصارگرایانه عمل کنند. بالاخره آقای رئیسی برآمده جریان اصولگراست، برآمده ائتلاف جریان اصولگرایی است و طبیعتا مسئولیتش هم با جریان اصولگرایی است. طبیعی است که این ائتلاف و این همکاری باید ادامه پیدا کند و نقد و حرفی هم اگر زده می‌شود هم از نظر جناحی و هم از نظر ملی واقعا جز خیرخواهی چیز دیگری نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها