الهیان: اسراییل تحریم شود

کد خبر: 1261301

رییس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: کشورهای اسلامی باید علیه اسراییل دادگاه تشکیل دهند و رژیم صهیونیستی باید محکوم و تحریم شود.

الهیان: اسراییل تحریم شود

رییس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: کشورهای اسلامی باید علیه اسراییل دادگاه تشکیل دهند و رژیم صهیونیستی باید محکوم و تحریم شود.

«زهره الهیان» رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی مجلس ، در واکنش به وتوی قطعنامه آتش بس در غزه از سوی آمریکا، اظهار کرد: امروز حقوق بشر از این همه جنایت حقوق بشری سرافکنده و شرم‌ساز است و اساساً اعلامیه جهانی حقوق بشر دیگر معنایی حتی برای کشورهای غربی ندارد.

وی با بیان اینکه ملت‌های آزادی‌خواه جهان امروز متوجه توخالی و پوشالی بودن شعارهای حقوق بشری از سوی غرب شده‌اند، گفت: آمریکا با آنکه مدعی حقوق بشر است، اما از رژیم صهیونیستی تمام قد حمایت می‌کند و ده‌ها هزار سرباز و نیروی نظامی خود را به سرزمین‌های اشغالی اعزام کرده است. آمریکا میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است تا برای کشتار مردم بی گناه فلسطین مورد استفاده قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روز به روز تعداد شهدای غزه افزایش پیدا می‌کند و تاکنون حدود ۸ هزار کودک فلسطینی در حملات اخیر صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند. این اتفاقات در نتیجه حمایت‌های آمریکا و ارسال ناوگروه‌های آمریکا به منطقه صورت گرفته و همه این موارد گویای این واقعیت است که آمریکا و کشورهای غربی که امروز از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، سالیان سال به دروغ شعارهای حقوق بشری می‌دادند.

رییس کمیته حقوق بشری کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: جالب است که همین کشورها، ایران اسلامی را بارها در مجامع بین المللی و حقوق بشری محکوم کردند، امضا علیه ایران جمع کردند و بیانیه و قطعنامه علیه ایران صادر کردند.

الهیان متذکر شد: آمریکا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، سال گذشته در همین روزها با «شعار زن، زندگی، آزادی» تلاش می‌کرد جمهوری اسلامی ایران را به زانو درآورد و پروژه براندازی را در ایران پیاده کند اما ناکام ماند. همین آمریکا امروز در مقابل کشتار هزاران زن و کودک فلسطینی نه تنها سکوت کرده است، بلکه از این جنایات حمایت می‌کند و تجهیزات نظامی برای اسرائیل می‌فرستد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این موارد حاکی از دوگانه‌های حقوق بشری و دروغ بزرگ قرن است و امروز ملت‌های آزاده دنیا متوجه این شعارهای دروغین و جنایت‌های حقوق بشری آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند.

وی تاکید کرد: امروز نظم موجود جهانی، مجامع بین المللی و سازوکارها و قواعد بین المللی جوابگو نیست و دنیا باید به سمت نظم نوین جهانی برود. کشورهای اسلامی باید علیه اسرائیل دادگاه تشکیل دهند و لازم است دادگاه‌های منطقه‌ای تشکیل شود و رژیم صهیونیستی محکوم و تحریم شود.

رییس کمیته حقوق بشری کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: نباید اجازه عبور کشتی‌های رژیم صهیونیستی داده شود و آنان باید تحت تحریم هوایی، زمینی و دریایی قرار گیرند. کالاهای اسرائیلی باید تحریم شود که الان ملت‌ها پیگیر این مسائل هستند و اگر این اقدامات انجام شود، اقتصاد رژیم صهیونیستی به زانو در می‌آید. باید رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شود تا اجازه این گونه هجمه و جنایت‌های وحشیانه به مردم مظلوم فلسطین و غزه را نداشته باشد.

الهیان تاکید کرد: البته امروز حرکت و خیزش جهانی علیه این رژیم به طور جدی برقرار است و حتی شبکه‌ای از وکلای بین المللی پیگیر شکایت از رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی و دادگاه‌های بین المللی هستند. همچنین برخی از کشورها از اسرائیل شکایت کرده‌اند که تداوم این مسیر، ادامه مقاومت فلسطین و حمایت جبهه مقاومت از آنان به زودی طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها