موسوی: وتوی آمریکا اعلان جنگ با مسلمانان است

کد خبر: 1261482

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وتوی آتش‌بس جنگ در غزه از سوی آمریکا در حقیقت اعلان جنگ با مسلمانان و فلسطینیان است، گفت: ادعای شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی با کودک‌کشی، پیروزی و اقدام راهبردی محسوب نمی‌شود.

موسوی: وتوی آمریکا اعلان جنگ با مسلمانان است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وتوی آتش‌بس جنگ در غزه از سوی آمریکا در حقیقت اعلان جنگ با مسلمانان و فلسطینیان است، گفت: ادعای شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی با کودک‌کشی، پیروزی و اقدام راهبردی محسوب نمی‌شود.

سید نظام‌الدین موسوی در مورد وتوی آتش‌بس جنگ در غزه از سوی آمریکا اظهار داشت: اگرچه در گذشته آمریکایی ها تلاش می کردند با وجود همه حمایت ها از این رژیم، حداقل در برخی از موارد در مقابل جنایات صهیونیست‌ها ژست و ظاهر حقوق بشری بگیرند، اما وتوهای آمریکا در روزهای اخیر حمایت آشکار همه جناح های سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد.

وی اضافه کرد: وتوی مجدد آتش‌بس جنگ در غزه از سوی آمریکا بیانگر آن است که آنها به صورت شفاف و آشکار وارد عرصه جنگ با مسلمانان و فلسطینیان شده است و از هر اقدامی که بخواهد جلوی جنایات رژیم صهیونیستی را بگیرد جلوگیری می کند و این اقدام در دنیا محکوم است.

حمایت از فلسطین یک اصل مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک اصل مهم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب بوده است، بیان داشت: جمهوری اسلامی در تحولات اخیر غزه به شدت مدافع مردم فلسطین بوده و علیه جنایات رژیم صهیونیستی در همه مجامع بین المللی اعلام موضع کرده است.

موسوی با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی در قبال مردم مظلوم فلسطین در بیانات رهبر معظم انقلاب با صراحت بیان شده است، اضافه کرد: ایران مدافع برگزاری رفراندوم در سرزمین‌های اشغالی است چون مسائل مختلفی در طول ۷۵ سال اشغال سرزمین فلسطین اعم از قرارداد اسلو، معاهده کمپ دیوید و طرح دو دولت برای پایان دادن به این منازعه نابرابر مطرح شده است، اما تحولات سرزمین های اشغالی نشان می دهد که هیچکدام از این موضوعات نمی تواند این منازعه تاریخی و دیرینه را پایان دهد زیرا رژیم صهیونیستی به هیچ قراردادی متعهد نیست.

تنها راه مسالمت‌آمیز حل بحران فلسطین، برگزاری رفراندوم است

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مسالمت‌آمیز حل بحران فلسطین، برگزاری رفراندوم بین همه ساکنان سرزمین‌های اشغالی و آوارگانی است که در طول این سال ها به اجبار سرزمین مادری خود را ترک کردند، اظهار داشت: مواضع اصلی جمهوری اسلامی همین است و به صورت جدی هم از آن دفاع می کند و در تحولات اخیر هم ایران و محور مقاومت به صراحت از مردم غزه دفاع کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در عنوان «شکست غیر قابل ترمیم» برای رژیم صهیونیستی گفت: این بهترین واژه برای این تحولات است چراکه جنگ نابرابری است که همه دنیا از آن اطلاع دارند و می دانند که این رژیم تا دندان مسلح است و به انواع و اقسام تسلیحات توسط آمریکا و غربی ها تجهیز شده است و نیروی دریایی، زمینی و هوایی مجهز دارد .

موسوی تصریح کرد: همه کسانی که در این سرزمین زندگی می کنند، اسلحه به دست و شهرک نشینان آنها هم نیروهای شبه نظامی هستند، اما در برابر آنها، گروه حماس و مردم غزه فاقد کمترین امکانات نظامی و یک جریان چریکی محدود هستند که در این منطقه علیه صهیونیست ها دست به عملیات زده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: این گروه چریکی با ایمان، در عملیات طوفان الاقصی رژیم پر ادعای صهیونیستی را شکست داد و این نشان دهنده آسیب پذیری جدی و فروریختن ادعای شکست ناپذیری ارتش این رژیم است.

موسوی اضافه کرد: اکنون این رژیم با انجام جنایت های متعدد در کشتن کودکان و افراد بی پناه می خواهد قدرت خود را ترمیم کند، اما قابل ترمیم نیست چون هیمنه و ادعای شکست ناپذیری او از بین رفته و کودک کشی و کشتن زنان، پیروزی و اقدام راهبردی جدی برای این رژیم محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که آتش بس بشردوستانه فوری در غزه را خواستار بود، روز جمعه - ۱۷ آذرماه - توسط آمریکا وتو شد. پیشنویس این قطعنامه توسط امارات ارائه شده و مورد حمایت بیش از ۱۰۰ کشور و ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت قرار گرفته بود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها