مطهری: مردم با تأیید تمامی اصلاح‌طلبان هم مشارکت نمی‌کنند

کد خبر: 1261579

علی مطهری در یک گفتگو اعتراف کرد که اگر همه اصلاح‌طلبان هم تأیید صلاحیت شوند تأثیری در حد ۵ درصد در مشارکت دارد، اما این به دلیل گرانی و نارضایتی است که دولت (اصولگرایان) نتوانسته آن را کم کند!

مطهری: مردم با تأیید تمامی اصلاح‌طلبان هم مشارکت نمی‌کنند

علی مطهری در یک گفتگو اعتراف کرد که اگر همه اصلاح‌طلبان هم تأیید صلاحیت شوند تأثیری در حد ۵ درصد در مشارکت دارد، اما این به دلیل گرانی و نارضایتی است که دولت (اصولگرایان) نتوانسته آن را کم کند! مطهری توضیح نداد که چرا مردم برای تغییر اصولگرایان و آوردن دولت اصلاح‌طلب مشارکت نمی‌کنند! اما عباس عبدی قبلاً به این پرسش پاسخ داده و گفته بود اصلاح‌طلبان دیگر بین مردم پایگاهی ندارند، چون حرف‌شان مابه‌ازای عینی ندارد.

علی مطهری در گفتگو با «جهان نیوز» در پاسخ به این سؤال که میزان مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفند چقدر است، گفته: پیش بینی سخت است. با این وضعیت به هر حال بالا نیست. او گفته حتی ممکن است با این شرایط میزان مشارکت از حد نصاب دور گذشته انتخابات مجلس هم پایین‌تر باشد. مگر اینکه تغییراتی ایجاد شود.

این فعال سیاسی همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر همه چهره‌هایی را که متعلق به جریان اصلاحات و اعتدال هستند تأیید کنند حتی آن‌هایی که مد نظر این جریان‌ها هستند و اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند که تأیید کنند، در این حالت میزان مشارکت چقدر بالا خواهد رفت، عنوان کرد: «آن طور نیست که بگوییم خیلی تأثیر می‌گذارد و میزان مشارکت خیلی بالا می‌رود. ممکن است ۵ درصد میزان مشارکت را بالا ببرد چراکه مردم در مجموع ناراضی هستند، به خاطر همین گرانی‌ها و اینکه در اداره زندگی‌شان دچار سختی هستند. اگر دولت می‌توانست در همین چند ماه اخیر کاری کند که نشان دهد به نوعی تورم را کنترل کرده و قیمت‌ها از یک حدی بالاتر نمی‌رود، مقداری مردم امیدوار می‌شدند و در مشارکت مردم در انتخابات تأثیرگذار بود. ولی در حال حاضر هیچ علامت و نشانه‌ای دیده نمی‌شود و این روند گرانی ادامه دارد، مخصوصاً گرانی خوراکی‌ها و کالا‌های اساسی که مردم نسبت به این قضیه ناراضی هستند و در سختی می‌باشند. خود به خود عده‌ای برای آنکه عکس‌العمل نشان دهند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و اعتراض خود را این‌گونه نشان می‌دهند.»

پیشتر عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به بی‌بی‌سی‌فارسی گفته بود «مشارکت مردم تحت‌تأثیر تعداد و تنوع نامزد‌ها نیست و عملکردهاست که موجب کاهش میزان میل به مشارکت شده است» و اخیراً به روزنامه شرق گفته: «آنچه موجب می‌شود مردم به اصلاح‌طلبان توجه نکنند، این است که حرف آن‌ها برخلاف ۹۶ که وعده حذف تحریم‌ها را دادند مابه‌ازای عینی ندارد و اگر می‌بینیم سیاست‌های اصلاح‌طلبان به بن‌بست رسیده یک دلیلش این است که مردم به نوستالژی‌ها رجوع می‌کنند و، چون این اصلاح‌طلبان بودند که در اصل انقلاب و در اشغال سفارت و حتی جنگ حضور داشتند، این نوستالژی مشکل اصلاح‌طلبان می‌شود.»

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها