کیهان / ناراحتی شیرین عبادی از بی‌محلی غرب به اپوزیسیون

کد خبر: 1261591

کیهان نوشت: بی‌محلی مقامات اروپایی به محافل اپوزیسیون ضدایرانی، این محافل را عصبانی کرده و این در حالی است که عناصر اپوزیسیون به تعبیر چند سال پیش رادیو زمانه، مزدور و برده دولت‌های غربی محسوب می‌شوند.

گروه سیاست سایت فردا - وب‌سایت دویچه‌وله آلمان ضمن گفت‌و‌گو با شیرین عبادی نوشت: جامعه جهانی با جمهوری اسلامی مماشات می‌کند. شیرین عبادی بر این باور است که سیاستمداران و مقامات دولتی در کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر عمدتا «به‌دلیل ارجح دانستن منافع کشور خود بر موازین حقوق بشری» یا با هدف «اخذ رأی در انتخابات»، ممکن است چشم خود را بر رفتار حکومت‌هایی نظیر جمهوری اسلامی ایران ببندند و به‌صورت آشکار و پنهان مماشات کنند. 

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: بی‌محلی مقامات اروپایی به محافل اپوزیسیون ضدایرانی، این محافل را عصبانی کرده و این در حالی است که عناصر اپوزیسیون به تعبیر چند سال پیش رادیو زمانه، مزدور و برده دولت‌های غربی محسوب می‌شوند. 

شیرین عبادی می‌گوید: «حزب حاکم در بلژیک با استرداد اسدالله اسدی به ایران شاید توانسته باشد آرای عمومی را در انتخابات بعدی به نفع خود کسب کند، اما اتخاذ چنین رویکردی منافع ملی بلژیک را هم تضمین نخواهد کرد. اتخاذ چنین سیاست‌هایی در سال‌های گذشته نیز از سوی دولت‌های غربی مسبوق به سابقه بوده و برخی از دولت‌های غربی، هر عملی را مرتکب می‌شوند تا منافع اقتصادی یا منافع سیاسی موردنظر خود را تأمین کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها