آیت‌الله خاتمی: پیشرفت ایران اسلامی درگرو ارتقای علمی و پژوهش است

کد خبر: 1261787

امام‌جمعه موقت تهران گفت: در هفته پژوهش و فناوری باید در همه عرصه‌ها این مهم را مطرح کرد که تحول و پیشرفت در کشور جز از مسیر علم و پژوهش نمی‌گذرد و کشوری سربلند است که مسیر خود را در این عرصه انتخاب کند.

آیت‌الله خاتمی: پیشرفت ایران اسلامی درگرو ارتقای علمی و پژوهش است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: در هفته پژوهش و فناوری باید در همه عرصه‌ها این مهم را مطرح کرد که تحول و پیشرفت در کشور جز از مسیر علم و پژوهش نمی‌گذرد و کشوری سربلند است که مسیر خود را در این عرصه انتخاب کند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر در پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری گفت: قریب به‌اتفاق آثار پژوهشگاه امام صادق(ع) آثار سالمی هستند و با اطمینان می‌توان آن‌ها را در اختیار مردم قرار داد؛ فعالیت‌های این پژوهشگاه افتخاری برای حوزه علمیه، علما و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که آثار منتشرشده این پژوهشگاه علوم اسلامی محققانه و دقیق نگاشته شده است، ادامه داد: بنده افتخار همکاری با این پژوهشگاه را در کنار مرحوم آیت‌الله معرفت در نگارش کتابی پیرامون آیات جهاد و روایات داشتم؛ همچنین در این پژوهشگاه در عرصه گروه‌ها و گروهک‌ها و جهاد تبیین کتاب‌های فاخری تدوین شده است.

امام‌جمعه تهران با بیان این‌که پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) فخر سپاه انقلاب اسلامی و روحانیت است، به تأکید رهبر انقلاب اسلامی درباره پژوهش اشاره کرد و گفت: افتخار ما داشتن رهبری است که پژوهش را دوست دارد و آنچه در این عرصه موفقیت دیده می‌شود از تشویق معظم‌له است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرمایند: «العِلمُ سُلطانٌ، مَن وَجَدَهُ صالَ بِهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» گفت: این روایت، روایت قابل توجهی است که در آن تأکید شده علم سلطان است هر کس که آن را یافت حمله می‌کند و برخورد تهاجمی دارد و اگر ملتی را از پژوهش محروم کردند «ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ» مورد تهاجم واقع می‌شود و به آن حمله می‌شود.

وی ادامه داد: باید در هفته پژوهش و فناوری این روایت را در همه عرصه‌ها مطرح کرد که تحول و پیشرفت در کشور جز از این مسیر نمی‌گذرد؛ کشوری سربلند است که مسیر خود را در این عرصه انتخاب کند.

* عرضه آثار علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) در سراسر کشور

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید نگارش رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در ارائه گزارشی از فعالیت‌های این پژوهشگاه گفت: یکی از اتفاقات مهم در سال جاری، بازدید مقام معظم رهبری از غرفه انتشارات زمزم هدایت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود؛ ایشان نکات راهبردی و ارزشمندی را در این عرصه فرمودند و با اظهار خرسندی از آثار پژوهشگاه، موجبات قوت قلب ما را فراهم ساختند.

وی با اشاره به اهتمام پژوهشگاه امام صادق(ع) به کادرسازی درباره باعرضه آثار تولیدشده این پژوهشگاه گفت:  ما در سراسر کشور نمایشگاه‌های فعالی داریم و آثار خود را در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) خاطرنشان ساخت: ما برای تقویت بنیه علمی خود سعی کردیم از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه استفاده کنیم و معتقدیم که این ارتباط برای ما خیلی برکت دارد؛ ما باید به سراغ عزیزانی که صاحب‌فکر هستند و می‌توانند به ما کمک کنند برویم.

خاطرنشان می‌شود در این مراسم، از چهرۀ ماندگار پژوهشگاه در سال 1402، پژوهشگر برتر، هیئت‌علمی برتر و پژوهش‌یاران برتر تقدیر به عمل آمد و در پایان از جلد ۱۴ مجموعه جهاد تبیین، «صحنه‌سازی‌های دروغین» به قلم موسی مهدوی نژاد رونمایی شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها