از توضیحات درباره طلب ایران از بحرین تا وعده سینمایی وزیر ارشاد

کد خبر: 1261906

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

از توضیحات درباره طلب ایران از بحرین تا وعده سینمایی وزیر ارشاد

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (22 آذر) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سلاجقه: مازوت‌سوزی در نزدیکی هیچ یک از کلان‌شهرها انجام نمی‌شود

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست پس از حضور در جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست، تأکیدات ویژه‌ای در زمینه کاهش آلایندگی جوی داشت و ۸ بخش اصلی در مجموعه بودجه کشوری دستگاه‌ها به این موضوع اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به موضوع مازوت‌سوزی اظهار داشت: به‌عنوان امین مردم اعلام می کنم که مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود و این اتفاق فقط برای نیروگاه‌هایی که دور از مراکز جمعیتی قرار دارند، می‌افتد.

وزیر علوم: خوابگاه‌ متأهلی دانشجویان توسعه می‌یابد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت خوابگاه‌های متأهلی و مشکلات دانشجویان در این زمینه، اظهار داشت: روز گذشته رییس‌جمهور دستور داد درباره توسعه خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی پیشنهادات‌مان را به دولت اعلام کنیم.

وی افزود: همین الان هم یک کارگروه مولدسازی برای دانشگاه یزد مجوز فروش بعضی از املاکی را که در داخل شهر بود، گرفتند تا بفروشند و پول آن را کامل برای خوابگاه متاهلی بیاورند. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش اموال مازاد و اعتباراتی که دولت بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اختصاص می‌دهد، تا آنجایی که می‌توانیم خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دهیم.

توضیحات دهقان درباره میزان طلب ایران از بحرین

 محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه جلسه  هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره میزان طلب ایران از بحرین گفت: البته موضوعات متفاوت است. یک دعوا مربوط به بانک مرکزی است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آنجا داریم و یک دعوا هم مربوط به بیمه است که مبلغ آن کم و چند میلیون دلار است. (متن این خبر را اینجا بخوانید)

وزیر آموزش و پرورش: ۷۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی شیر رایگان دریافت می‌کنند

 رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: ۷۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی شیر رایگان دریافت می‌کنند.

وی افزود: دانش‌آموزان ابتدایی در ۱۲ استان کاملا تحت پوشش این طرح قرار گرفته و در ۷ استان حدود ۷۰ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی تحت پوشش قرار گرفتند. شرکت‌های لبنی در ۴ استان هم به دانش‌آموزان شیر ندادند. (متن این خبر را اینجا بخوانید)

زاکانی: قراردادهای اتوبوس، ون، تاکسی و موتور برقی را دنبال می‌کنیم

علیرضا زاکانی شهرداری تهران نیز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: حدود ۷۰۰ اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد اما این کفایت حمل و نقل عمومی تهران را نمی کند، لذا قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس برقی، ۱۰۰۰۰ ون، ۲۵۰۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور برقی را به صورت گسترده دنبال می‌کنیم که هم به رفع آلایندگی و هم رفع مشکلات ترافیکی کمک می کند و از همین امسال واردات آن‌ها شروع می شود و نهایتا داخلی‌سازی می شود. (متن این خبر را اینجا بخوانید)

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور داری و استخدامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: سامانه کیو آر کد، سامانه ای است که همه کارکنان با یک کد و از طریق تلفن های همراه ارزیابی می شوند.

وی افزود: همه کارکنان دولت یک سامانه متمرکز دارند و برای هر فرد یک کد صادر و این سامانه در محل حضور وی نصب شده تا مراجعان با تلفن همراه به چهار سوال پاسخ دهند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: بر این اساس مراجعان به پرسش هایی نظیر آیا از کیفیت کار راضی بودند؟، آیا احترام لازم را انجام داد؟ ، آیا کارم با سرعت انجام شده؟ و آیا از نحوه رفتار و برخورد کارکنان راضی بودید؟ پاسخ می دهند. (متن این خبر را اینجا بخوانید)

پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: سال‌هاست که دنیا، اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است؛ اخیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز یک چنین ویزایی برای خود تعریف کردند.

وی افزود: خیلی خوب است این دولت با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت ها و با استفاده از اهمیت گردشگری به این موضوع توجه کند؛ بنده بسیار تاکید دارم در مسئله گردشگری زیرا نگاه ما این است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در جلسه امروز دولت پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور به تصویب رسید و این لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده است.

ضرغامی عنوان کرد: کشورهای بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جملۀ این کشورها هستند. (متن این خبر را اینجا بخوانید)

وزیر ارتباطات: ۸ میلیون خانوار تا آخر سال تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۵ هزار و ۶۰۰ روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند و تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت متصل خواهند شد. این تعداد روستا که در دولت سیزدهم به اینترنت متصل شدند، معادل ۴ سال پیش از آن است.

وی افزود: اتفاق بسیاری بزرگی است که به آبادی روستاها منجر می‌شود و انگیزه برای مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند.

زارع‌پور تاکید کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، مهم‌ترین پروژه ما در حوزه ارتباطات است و کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از ۱۰۰ شهر کار اتصال تمام شده است و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا پایان سال به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش خواهیم رسید. سرعت‌هایی که با این فناوری می‌توانیم برای مردم مهیا کنیم، سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای است.

امیر آشتیانی: نیروهای مسلح در حال تجهیز به «مصاف» هستند

 امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص ساخت بالگرد گفت: این کار در صنایع هسا (هواپیماسازی ایران) وزارت دفاع در حال انجام است.

وزیر دفاع در پاسخ به سوالی درخصوص جایگزینی اسلحه‌های ژ3 با مصاف تاکید کرد: مصاف یک سلاح پیشرفته است که توسط وزارت دفاع ساخته شده و مجموعه‌های خواهان آن به مرور این سلاح را تحویل می‌گیرند.

وعده وزیر ارشاد برای عبور مخاطبان سینما از 30 میلیون

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: تا نوروز تعداد سینماها به ۹۰۰ می‌رسد. ما ۵۷۰ سینما تحویل گرفتیم و تا نوروز تعداد سینماها به ۹۰۰ می‌رسد. مخاطبان سینما پیش‌بینی می‌کنیم به عدد ۳۰ میلیون برسد. هشتصدوسی و دومین سینما چند روز قبل افتتاح شده است و تا نوروز این عدد به نهصد سینما خواهد رسید.

بهادری جهرمی: لایحه حمایت از تولید پهپادهای غیرنظامی در دولت تصویب شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: جلسه هیئت وزیران به ریاست رئیس جمهور با حضور اعضای هیات وزیران برگزار شد و ارائه گزارش‌هایی که در دستور جلسه بود از سوی وزرای مختلف از حوزه های عملکردی دستگاه‌های مختلف بیان شد.

سخنگوی دولت افزود: در راستای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فناوری در حوزۀ پهپادهای غیرنظامی، امروز متن یک لایحۀ حمایتی به تصویب رسید که تقدیم مجلس خواهد شد تا فعالیت در زمینۀ پهپادهای غیرنظامی بهبود یابد. (متن این خبر را اینجا بخوانید)

حسینی: دولت یک هفته فرصت دارد با انجام اصلاحات، لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره علل رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس گفت: بر اساس آیین نامه، دولت یک هفته فرصت دارد تا با انجام اصلاحاتی، این لایحه را تقدیم مجلس کند و امسال برای اولین بار بود که تغییراتی در آیین نامه داخلی مجلس صورت گرفت و قرار شد در دو مرحله این بودجه تقدیم شود./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها