رییس سازمان انرژی اتمی: ایران توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد

کد خبر: 1261947

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد چرخه سوخت هسته‌ای شده که برای کشور تمدن ساز و اقتدار آفرین است و توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد.


رییس سازمان انرژی اتمی: ایران توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد چرخه سوخت هسته‌ای شده که برای کشور تمدن ساز و اقتدار آفرین است و توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد.

محمد اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: روز گذشته در اصفهان از ۳ رادیو داروی جدید رونمایی شد و فردا هم ۵۰ رادیو دارویی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی برنامه محور و دارای چشم انداز است، ادامه داد: از ۱۵۹ دستاورد که سال گذشته داشتیم در بخش رادیو داروی در حوزه تشخیصی ظرفیت و دقت را افزایش دادیم به طوری که کشف ضایعات برای گروه‌های درمان با وضوح بالاتری انجام بگیرد و در حوزه درمان اثر بخشی را افزایش دهیم.

رونمایی از ۳ رادیو دارو در اصفهان

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: از سه نوع رادیو داروی که دیروز رونمایی شد ۲ نوع از رادیو داروها با دقت بسیار بالا است که در دنیا این نوع از رادیو داروها بی نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: رادیو داروها عمر کوتاهی دارند تحریم هستیم و به ما نمی‌فروشند بنابراین در مرحله تشخیصی و درمانی از رادیو داروها استفاده می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: امروز ۲۱۰ مرکز پرتو پزشکی و پرتو درمانی از محصولات رادیو دارویی استفاده می‌کنند و سالانه یک میلیون بیماران سرطانی از این مراکز بهره خواهند برد.

وی گفت: در سال جاری به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تولید دارو افتتاح می‌شود که میزان تولیدات را بین ۵ تا ۷ برابر افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران وارد چرخه سوخت هسته‌ای شده که برای کشور تمدن ساز و اقتدار آفرین است و توانایی ساخت راکتور هسته‌ای را دارد که این موفقیت در حالی است که همیشه تحریم و تهدید بوده است.

آب سنگین در صنعت پزشکی و دارو سازی زمینه ساز یک انقلاب است

اسلامی با اشاره به اینکه در اذهان وقتی صحبت از آب سنگین می‌شود ذهنیت بمب اتم شکل می‌گیرد، ادامه داد: این در حالی است که استفاده از آب سنگین در صنعت پزشکی و دارو سازی و میکروالکترونیک زمینه ساز یک انقلاب و تحول بزرگ است.

وی گفت: خود باوری کلید موفقیت است و با تلاش شبانه روزی و پیشرفت همه جانبه در کشور به دست خواهد آمد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: وقتی تهاجم‌ها به کشور همه جانبه است دفاع و پیشرفت در کشور هم باید همه جانبه باشد، ما دارای تاریخ و تمدن پرافتخار هستیم و ایران مولد علم و فناوری در سده‌های گذشته بوده است.

اسلامی افزود: دعوا بر سر بمب نیست و این جوسازی‌ها ربطی به بمب ندارد، آنها آلوده به جنایت و چپاولگری هستند و اتفاقات غزه نشان داد اعتبار حقوق بشر چقدر است.

اسلامی ادامه داد: در این عرصه باید در ۲ حوزه قدرت‌سازی و ثروت سازی تراز بالایی داشته باشیم که بدون زحمت و مشقت و ملالت به دست نمی‌آید.

وی در انتها به سامانه‌های ابزار سنجی دقیق خطوط و پیشرفت در حوزه لیزر اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه از افتخارات صنایع ماست و در ایران یک برند است که در خودکفایی و خود اتکایی پیشتاز است و به خودباوری رسیده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش داریم در حوزه انرژی هسته‌ای مرز شکن شویم نه با کار دم دستی یا حل مساله پیش برویم./.مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها