دیدا وزیر خارجه با وزیر خارجه بورکینافاسو/امیرعبداللهیان مقاومت مردم فلسطین را مشروع خواند

کد خبر: 1262149

وزیر امور خارجه امروز در دیدار با وزیر خارجه بورکینافاسو، مقاومت مردم فلسطین را مشروع خواند و بر تلاش همه کشورها برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

دیدا وزیر خارجه با وزیر خارجه بورکینافاسو/امیرعبداللهیان مقاومت مردم فلسطین را مشروع خواند

وزیر امور خارجه امروز در دیدار با وزیر خارجه بورکینافاسو، مقاومت مردم فلسطین را مشروع خواند و بر تلاش همه کشورها برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

خانم اولیویا روآمبا وزیر خارجه بورکینافاسو امروز پنجشنبه ۲۳ آذر ماه با حضور در محل اقامت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ژنو با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران این دیدار را فرصت بسیار خوبی برای گفتگو درباره همکاری دو کشور خواند و با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور که اخیرا برگزار شد، از تلاش‌های وزیر خارجه بورکینافاسو در این زمینه تشکر کرد.

امیرعبداللهیان همچنین ابراز امیدواری کرد که اجرای توافقات امضا شده بین دو کشور به خوبی به پیش رود.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات آموزشی به بورکینافاسو در زمینه‌های مختلف تخصصی و نیز در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان همچنین به تحولات غزه نیز اشاره کرد و گفت: ملت فلسطین سال‌های طولانی است که برای آزادی کشورشان از اشغال تلاش می‌کنند و این یک‌ مقاومت مشروع از منظر حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و لازم است همه کشورها ضمن حمایت از مبارزات آزادیخواهانه ملت فلسطین، برای توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی تلاش کنند.

وی راهکار دموکراتیک جمهوری اسلامی ایران در خصوص حل بحران فلسطین را تشریح کرد.

خانم اولیویا روآمبا وزیر خارجه بورکینافاسو نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از کشورش تشکر کرد و آن را موجب تسکین آلام دو میلیون آواره در کشورش خواند.

وزیر خارجه بورکینافاسو از برگزاری دومین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور ابراز خرسندی کرد و اجرای توافقات امضا شده را زمینه‌ساز توسعه روابط دو کشور برشمرد.

وی همچنین از فعالیت‌های علمی و فنی و آموزشی ایران در بورکینافاسو استقبال کرد و آن را زمینه‌ساز تقویت همکاری‌های ایران با بورکینافاسو و قاره آفریقا دانست.

وزیر خارجه بورکینافاسو شهریور سال جاری در سفر به تهران با امیرعبداللهیان دیدار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی برای شرکت در دومین نشست مجمع عمومی پناهندگان در ژنو حضور دارد، طی دو روز گذشته ضمن شرکت در این نشست و ایراد سخنرانی با تعدادی از همتایان و مقامات حاضر در ژنو دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع جاری در غزه به گفت‌وگو پرداخت.

وی در این سفر با وزرای خارجه تونس، لبنان، اردن، عربستان سعودی، ژاپن، اندونزی، نخست‌وزیر واتیکان و نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار کرد./فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها