خانواده شهدای حاضر در نخستین یادواره شهدای مجلس چه گفتند؟

کد خبر: 1263098

جمعی از خانواده‌های شهدای حاضر در نخستین یادواره شهدای مجلس دغدغه‌ها و انتظارات خود از مجلس انقلابی را با خبرنگاران خبرگزاری خانه ملت در میان گذاشتند آنها تأکید کردند که نمایندگان مردم از شهدای مجلس الگو برداری کنند و مبارزه با فساد در اولویت کار نمایندگان انقلابی باشد.

خانواده شهدای حاضر در نخستین یادواره شهدای مجلس چه گفتند؟

 در حاشیه نخستین یادواره شهدای مجلس که ذیل کنگره 24 هزار شهید پایتخت، شامگاه سه‌شنبه (28 آذرماه) با همکاری سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و به میزبانی مجلس شورای اسلامی با حضور خانواده شهدای مجلس -اعم از شهدای هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی، ترور، دفاع مقدس، شهدای یگان حفاظت و حادثه ترویستی حمله داعش به مجلس- در صحن علنی مجلس برگزار شد؛ جمعی از خانواده‌های شهدای حاضر در این یادواره، دغدغه‌ها و انتظارات خود از مجلس انقلابی را با خبرنگاران خبرگزاری خانه ملت در میان گذاشتند.  

اگر حسینی امروز نماینده بود بر ضرورت برخورد با مفسدان تأکید می کرد

سید محمد حسینی فرزند شهید حسین حسینی نماینده ادوار قائنات در مجلس شورای اسلامی در مورد مهمترین ویژگی این شهید بزرگوار، گفت: مردمی بودن و شجاعت مهمترین ویژگی این شهید بود ضمن اینکه با مردم ارتباط بسیار خوبی داشت و در اجرای تمام امور قاطعانه و شجاعانه رفتار می کرد.

وی درپاسخ به این پرسش که اگر شهید حسینی در زمان کنونی از نمایندگان مجلس انقلابی بود چه موضوعاتی را پیگیری می کرد، تصریح کرد: اگر شهید حسینی امروز نماینده مجلس بود روی پیگیری موضوع مفاسدی که اخیراً به وجود آمده است تأکید کرده و سعی می کرد شفاف سازی کند و امید را به مردم بازگرداند و بر ضرورت برخورد با مفسدان تأکید می کرد.

حسینی با ارزیابی مثبت از اقدام مجلس انقلابی برای برگزاری نخستین یادوراه شهدای مجلس افزود: این اقدام ارزشمندی است که مجلس شورای اسلامی خانواده شهدای مجلس را گرد هم آورده است.

خدیجه غلامی همسر شهید طباطبایی نژاد نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی در رابطه با مهمترین ویژگی که این شهید گرامی داشته است، گفت: ایشان فردی انقلابی بود و از سال1342 بعد از تبعید امام خمینی(ره) فعالیت گسترده ای در زمینه توزیع اعلامیه های امام داشت کما اینکه یک روز که ساواک ایشان را تا منزل تعقیب کرده بود به من اطلاع دادند بنابراین تعدادی اعلامیه و کتب امام خمینی(ره) را که درمنزل داشتیم در باغچه مخفی کردم.

وی افزود: شهید طباطبایی نژاد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی را در زندان بودند چراکه برای اولین بار بعداز سخنرانی در خیابان مجسمه شاه را پایین کشیده بودند اما بعد از گذشت چند روز از زندانی بودنشان خبر رسید که شاه رفت.

همسر این شهید بزرگوار یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به درخواست مردم اردستان نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی شدند. سپس به عنوان نماینده ای انقلابی فعالیت خوبی در مجلس داشتند و در نهایت هم در حزب جمهوری همراه با آیت الله بهشتی که پیوسته همراه یکدیگر بودند به شهادت رسیدند.

وی درپاسخ به این پرسش که اگر شهید حسینی در زمان کنونی از نمایندگان مجلس انقلابی بود چه موضوعاتی را پیگیری می کرد، تصریح کرد: قطعاً موضوع ولایت را پیگیری می کردند چرا که فردی ولایتمدار بود.

درب منزل  شهید ناطق نوری همیشه به روی مردم باز بود

زهرا ناطق نوری فرزند شهید عباسعلی ناطق نوری نماینده مردم نور و محمودآباد در دوره اول مجلس شورای اسلامی گفت: این شهید سال 1360 در حزب جمهوریت به همراه آیت الله بهشتی به شهادت رسیدند. مهمترین ویژگی ایشان اخلاق مداری و مردم داری و رفع دغدغه های عمومی بودند تا جایی که در تمام طول زندگی خود به دنبال حل مشکلات مردم بودند. من پدر را در منزل نمی دیدم چرا که پیوسته به دنبال رسیدگی به امور مردم بود.

وی افزود: درب منزل ما همیشه به روی مردم باز بود و پذیرای آنها بودند. حتی یکبار برادرم نسبت به حضور دائمی مردم در منزل اعتراض کردند که به وی گفتند اگر نمی توانی پسر مسئولی باشی که دغدغه اش رفع مشکلات مردم باشد برو و چهار سال بعد برگرد. این باید درسی برای تمام نمایندگان مجلس باشد که بعد از رأی آوری مردم و دغدغه های آنها را فراموش نکنند.

ناطق نوری با بیان اینکه بی‌تردید شهدا لایق شهادت بودند و به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهید زندگی کردند که شهید شدند، تصریح کرد: اگر پدرم در زمان حال نماینده بود همراه بودن با ولایت را در اولویت اقداماتشان قرار می دادند چرا که رهبر معظم انقلاب سکاندار اصلی این انقلاب هستند و همه نمایندگان باید زیر پرچم ایشان باشند. ضمن‌ اینکه حل مشکلات مردم مهمترین دغدغه پدرم بود بنابراین از نمایندگان کنونی می خواهم که رفع مشکلات مردم را در اولویت اقداماتشان قرار دهند و دفترهای مردمی خود را فعال تر نگه دارند و دلسوز مردم باشند.

وی افزود: پدرم در سال 1360 که بحبوحه وحشت و ترور مسئولان بود درب منزل را به روی مردم باز گذاشته بود و حتی یک لحظه خود را از مردم پنهان نکرد که این باید الگویی برای نمایندگان کنونی مجلس نیز باشد.

شهید زمانی دلسوز اسلام و انقلاب بود

شمسی آقازمانی، خواهر شهید علی‌اصغر آقا‌زمانی -از شهدای مجلس- گفت: برادر من زمان شهادت رئیس دفتر رئیس مجلس وقت بود که در فاجعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه در سال 1360 به شهادت رسید.

وی در بیان مهم‌ترین دغدغه‌های برادر شهید خود عنوان کرد: از زمانی که به خاطر دارم، دغدغه اسلام و انقلاب را داشت و برای پیروزی انقلاب، شبانه‌روز و پابه‌پای همه عزیزانی که برای انقلاب زحمت می‌کشیدند، در میدان بود و زحمت زیادی کشید. پابه‌پا و در معیت شهدای بزرگی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تلاش کرد و صدمات زیادی متحمل شد.

خواهر شهید زمانی ضمن بیان اینکه برادرم دلسوز انقلاب بود و دوست داشت فرامین حضرت امام(ره) تا آنجا که امکان دارد عملی و اجرا شود، تأکید کرد: مطمئن هستم اگر در حال حاضر هم بود؛ دوست داشت نظر و رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرا کند و دلسوزانه برخورد می‌کرد.

وی همچنین در بیان انتظارات خود از مجلس انقلابی عنوان کرد: نمایندگان حال حاضر ما در مجلس بسیار زحمت می‌کشند، اما از ایشان می‌خواهیم که در مورد مسائل داخلی و مردم و همین‌طور مسائل خارجی که با آن مواجه‌ایم یک مقدار با جدیت بیشتری برخورد داشته باشند.

این خواهر شهید در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان نخستین یادواره شهدای مجلس، آن را کار بسیار خوب، به جا و قدمی برای شناساندن بیشتر شهدا توصیف کرد و گفت: البته انتظار هم همین بود و امید است که ما قدر و ارزش شهدا را بیش از پیش بدانیم.

پیوسته از شهدا یاد شود و سیره آنها الگو قرار گیرد

مصطفی آقاجانی پدرشهید احسان آقاجانی که در حادثه تروریستی مجلس به شهادت رسید، گفت: فرزندم از کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بود. مهمترین ویژگی این شهید احترام به پدر و مادر و اقامه نماز اول وقت و قرائت مستمر زیارت عاشورا بود.

وی با ارزیابی مثبت از اقدام مجلس انقلابی برای برگزاری نخستین یادوراه شهدای مجلس تصریح کرد: لازم است که پیوسته از شهدا یاد شود و سیره آنها الگو قرار گیرد تا انشالله راه آنها ادامه پیدا کند.

شهید شهریاری جوانان را جذب دین می کرد

همسر شهید احمد شهریاری از شهدای مجلس گفت: بعد از شهادت ایشان بود که متوجه شدم شهید شهریاری مسئول تبلیغات و انتشارات مجلس شورای اسلامی بود درحالیکه گفته بود کارمند جزء است.

وی اضافه کرد: از خصایص اخلاقی ایشان این بود که جوانان را جذب دین می کرد بدین شکل وقتی که به دانشگاه می رفت فیلم های جشنواره را نشان دانشجویان غیرمذهبی می داد تا جذب دین شوند. آیا در حال حاضر مسئولان ما جوانان را جذب دین می کنند؟ آیا ما دین زدایی کرده یا جذب دین می کنیم؟ بنابراین ما باید در رفتار خود بسیار مراقبت کنیم.

همسر شهید شهریاری با بیان اینکه این شهید بر زندگی ساده تاکید داشت  ادامه داد: ایشان اهل عمل بود امید است که توفیق عمل به همه ما داده شود.

اگر شهید شهریاری نماینده این دوره بود حل مشکلات اقتصادی را در اولویت قرار می داد

سید محمد حسین شهریاری فرزند نماینده شهید میربهزاد شهریاری نیز تصریح کرد: نمایندگان دور اول مجلس از شخصیت های برجسته ادوار مختلف مجلس اند و با توجه به شناختی که از ایشان دارم اگر در شرایط کنونی نماینده مردم بود قطعاً مسائل و مشکلات روز آنها نظیر مسائل اقتصادی و اشتغال را در اولویت قرار می دادند و در مسیر حل این معضلات تلاش می کرد.

اولویت شهدا پاسداری از نظام و انقلاب بود

سیدمحسن رحیمی فرزند نماینده شهید سیدنورالدین رحیمی اظهار کرد: بابت برگزاری این مراسم بزرگ و گرامی داشت شهدای مجلس که رهبری نظام بر آن تاکید داشتند از مسئولین مجلس شورای اسلامی قدردانی می کنم.

وی افزود: اولویت شهدا پاسداری از نظام و انقلاب، رعایت اخلاق و تقوا و سلامت نفس بود و شهید ما نیز اگر امروز در میان ما بودند همین موضوعات را نصب العین قرار می دادند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها