امیرآبادی فراهانی: وابستگی بودجه به نفت کم شده است

کد خبر: 1263191

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه دولت تلاش کرده در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تراز عملیاتی را ۱۵۰ همت کاهش دهد گفت: در بودجه سال جاری وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده و این موارد موجب کاهش تورم می‌شود.

امیرآبادی فراهانی: وابستگی بودجه به نفت کم شده است

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه 29 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 1403، ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین و نیز تشکر از مردم برای تشییع شهدای گمنام و تشکر از دولت برای ارائه به موقع لایحه پس از رد کلیات در مجلس گفت: لایحه بودجه دو ویژگی بسیار مهم دارد که در کاهش تورم بسیار اثرگذار است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به کاهش تراز عملیاتی در لایحه بودجه 1403 ادامه داد: دولت تلاش کرده 150 همت تراز عملیاتی لایحه بودجه را کاهش دهد. این رقم در سال جاری 450 همت بوده که به 300 همت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش وابستگی بودجه سال آتی به نفت عنوان کرد: وابستگی بودجه به نفت در بودجه 1403 به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، این امر همان مسئله‌ای است که در خصوص اصلاح ساختار بودجه از ما خواسته شده بود که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری و تصویب مجلس اینگونه شد که لایحه بودجه در دو بخش به مجلس ارائه شود.

امیرآبادی فراهانی افزود: اینکه جدول منابع و مصارف ردیف به ردیف در اختیار نمایندگان قرار ندارد آنها حق دارند در خصوص لایحه تأمل بیشتری داشته باشند. دولت هم باید تلاش کند نگاه مجلس را در مرحله دوم که جدول مصارف را تهیه و ارائه می‌کند رعایت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در شرایط کنونی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، به عنوان مثال در حوزه مسکن ملی مردم توان پرداخت هر سه ماه 40 میلیون تومان را ندارند، این موضوع یکی از مشکلات اساسی مردم است که باید با  توجه به منابع بانک‌ها در بودجه در این خصوص به مردم کمک کنیم.

وی عنوان کرد: بنده با توجه به اینکه تجربه 10 سال سابقه حضور در کمیسیون تلفیق بودجه را دارم عرض می‌کنم که هرگاه بودجه توسط مجلس به دولت برگشت داده شده همین اتفاق رخ داده است و اگر هم اکنون نیز مجدداً به دولت برگشت داده شود تغییر ایجاد نخواهد شد چرا که منابع و مصارف کشور کاملا مشخص است البته که منابع روشن‌تر بوده و مصارف هم همواره در حال افزایش است. حال اگر می‌خواهیم به دولت کمک کنیم باید در جریان بررسی لایحه بودجه مصارف را به ویژه در خصوص کاهش دهیم تا بتوانیم موارد مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال جاری به خوبی اجرایی کنیم./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها