باقری کنی: فلسطینیان درباره آینده فلسطین باید تصمیم‌گیرنده باشند

کد خبر: 1263737

معاون سیاسی وزیر خارجه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی تهران درباره فلسطین تاکید کرد که حق تعیین سرنوشت فلسطین به دست خود فلسطینی‌‎ها باید رقم بخورد.

باقری کنی: فلسطینیان درباره آینده فلسطین باید تصمیم‌گیرنده باشند

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امورز خارجه در حاشیه نشست بین‌المللی تهران درباره فلسطین در جمع خبرنگاران، گفت: فلسطینیان در راه حفاظت از موجودیت و هویت و استقلال خود حاضر شدند تا عالی‌ترین و گرانبهاترین سرمایه خود که جانشان است را بدهند.

وی بیان کرد: به نظر ما آن چیزی که می تواند راه حل پایدار درباره فلسطین باشد و به این بی ثباتی پایان دهد این است که همه در مقابل مردم فلسین سر تعظیم فرود بیاورند و اجازه دهند که مردم فلسطین اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان به عنوان صاحبان اصلی سرزمین فلسطین، و همچنین آنهایی که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می کنند و میلیون‌ها فلسطینی که به دلیل فشار صهیونیست‌ها مجبور به ترک سرزمین خود شدند و در جای‌جای جهان زندگی می‌کنند در یک همه‌پرسی عادلانه شرکت کنند و در مورد یک آینده عادلانه تصمیم بگیرند.

باقری کنی یادآور شد: این گزینه‌ای است که تاکنون تجربه نشده اما می‌تواند ثبات و صلح را برای منطقه و جهان به ارمغان آورد.

معاون سیاسی وزیر خارجه در ادامه بیان کرد: آمریکا بارها برای حمایت از منافع خود و تضمین منافع صهیونیست‌ها به ناحق از حق وتو علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده است.

وی گفت: یکی از اولویت های ایران این است که مردم این کشور درباره فلسطین تصمیم گیر باشند. اینکه دولت‌های دیگر بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند، هیچ توجیهی ندارد. مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند. همانطور که دموکراسی برای مردم کشورهای اروپایی مطلوب است، برای مردم فلسطین هم دموکراسی باید باشد. انتخاب مردم فلسطین، تنها گزینه برای آینده فلسطین است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها