ایزدخواه: مردم نباید احساس کنند انتخابات مهندسی شده است

کد خبر: 1263781

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه رقابت در انتخابات نباید به دو لیست محدود شود، گفت: نباید شرایط را به گونه‌ای رقم زد که برخی گرایش‌ها و سلایق سیاسی از انتخابات حذف شوند.

ایزدخواه:  مردم نباید احساس کنند انتخابات مهندسی شده است

روح اله ایزدخواه  با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ابعاد مختلف انتخابات در دیدار جمعی از مردم استان های خوزستان و کرمان با ایشان، گفت: میدان انتخاباتی باید برای گرایش های مختلف سیاسی باز باشد و خود جناح های مختلف نیز باید در این مسابقه سیاسی کشور حضور پیدا کنند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: فلسفه برگزاری انتخابات این است که مردم قدرت انتخاب داشته باشند به این معنا که هیچ گرایش انتخاباتی در فضای انتخابات حذف یا بایکوت نشوند.

رقابت انتخاباتی نباید بین دو لیست محدود شود

وی ادامه داد: متأسفانه بیش از 5 دوره است که در انتخابات مجلس «لیست واحد» در میان دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا مصطلح شده که با اصل موضوع رقابت، منافات دارد چرا که رقابت نباید بین دو لیست محدود شود که خود ضد رقابت است.

ایزدخواه در ادامه با بیان اینکه محدودیت رقابت باعث کاهش مشارکت می شود چرا که گرایش های مختلف به خاطر بایکوت شدن حضور پیدا نمی کنند، اظهار داشت: این موضوع باعث کاهش مشارکت شده و به دنبال آن مجلس ضعیف می شود و مجلس ضعیف نیز نمی تواند مشکلات کشور را حل کند.

حضور چند لیست در انتخابات به قدرت انتخاب مردم کمک می کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه باید از شرکت بیش از دو لیست مختلف در میان جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی و مستقلین استقبال کنیم و از آن هراس نداشته باشیم، عنوان کرد: حضور چند لیست در انتخابات به قدرت انتخاب مردم کمک می کند و افراد بیشتری پای صندوق رأی می آیند چرا که بین همه گرایش ها قطعا گرایشی که مطلوب آنها است، حضور می یابد.

وی یادآور شد: تأکید بر لیست واحد از مجلس ششم باب شد که حتی گروهی به نفع لیست واحد کنار می کشیدند اما این خود، ضد رقابت است و نباید شرایط را به گونه ای رقم زد که برخی گرایش ها از انتخابات حذف شوند.

مردم نباید احساس کنند انتخابات مهندسی شده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه باید اجازه دهیم در فضای انتخابات آحاد مردم نامزد مطلوب خود را از گرایش های مختلف در میدان انتخابات یافته و انتخاب کنند، خاطرنشان ساخت: مردم نباید احساس کنند انتخابات مهندسی شده و منحصر به انتخاب از بین دو جناح غالب شوند و نباید اجازه داد از این طریق مشارکت کاهش یابد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها