دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز در تهران

کد خبر: 1264012

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز در دیدار با امیرعبداللهیان نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و صنعتی بین کشورهای عضو این سازمان را مهم خواند.

دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز در تهران

«ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای امروز (یکشنبه) سوم دی ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تمجید از مواضع مثبت و سازنده دبیرکل سازمان شانگهای در خصوص رخدادهای فلسطین، این مواضع را حامل پیامی خوب برای منطقه دانست و حاکی از توجه این سازمان به امنیت و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به طیف متنوع همکاری اقتصادی، تجاری  جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت و گسترش این همکاری‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه،  ابتکار پیشنهادی معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران در نشست بیشکک مبنی بر همکاری‌های اقتصادی و صنعتی شامل محورهای سرمایه گذاری و حمل و نقل و ترانزیت و محیط زیست را مورد توجه و تأکید قرار داد و خواستار حمایت و پیگیری دبیرکل سازمان شانگهای در زمینه اجرایی کردن آن شد.

ژانگ مینگ دبیرکل سازمان شانگهای، با تقدیر از وزیر امور خارجه برای برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس فلسطین و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال ملت فلسطین، دیدگاه سازمان شانگهای در توجه به قضیه فلسطین از منظر اهمیتی که سازمان شانگهای برای امنیت منطقه خاورمیانه قائل است را تشریح کرد.

وی در ادامه با پراهمیت خواندن نقش و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی و صنعتی بین کشورهای عضو سازمان، از ابتکارهای پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در نشست بیشکک برای توسعه همکاری‌های صنعتی و اقتصادی و سرمایه گذاری استقبال کرده و آمادگی دبیرخانه این سازمان برای پیگیری موارد مطرح شده را اعلام کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها