صبح نو/ پیام درست به روسیه داده شود/ دلیل تکرار خطای روسیه چه بود؟

کد خبر: 1264290

صبح نو نوشت: شاید اگر دستگاه دیپلماسی در اشتباه اول جدی‌تر برخورد می‌کرد، امروز روسیه جرأت نمی‌کرد خطای خود را مجددا تکرار کند.

صبح نو/ پیام درست به روسیه داده شود/ دلیل تکرار خطای روسیه چه بود؟

گروه سیاست سایت فردا - عکس یادگاری لاوروف با شیخ‌نشینان حاشیه خلیج‌فارس و حمایت از ارجاع ادعای امارات به دیوان بین‌المللی لاهه در تیرماه سال جاری مجددا در روزهای اخیر در مراکش تکرار شد با وجود آنکه می‌دانست برای تهران حساسیت‌برانگیز خواهد شد. 

روزنامه صبح نو با این مقدمه نوشته: سوال مهم این است که با وجود اعتراضات ایران و عذرخواهی مقامات روسی در تیرماه سال جاری، چرا روسیه بار دیگر از ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه حمایت کرده است؟ شاید اگر دستگاه دیپلماسی در اشتباه اول جدی‌تر برخورد می‌کرد، امروز روسیه جرأت نمی‌کرد خطای خود را مجددا تکرار کند.  

روسیه باید بداند ایران کارت بازی این کشور نیست که برای تحقق منافعش، آن را هر جا که دوست داشت خرج کند. اگر این دولت نیز سیاست توازن در سیاست خارجی را در پیش می‌گرفت، امروز روسیه به خود اجازه نمی‌داد چنین سیاستی را در قبال کشورمان در پیش گیرد. 

دستگاه دیپلماسی باید مسیر «استراتژی ریسک‌زدایی» در رابطه با روسیه را در پیش بگیرد تا از تغییر رفتارهای این همسایه شمالی خود آسیب نبیند و با اتخاذ «سیاست موازنه»، اجازه بازی با کارت ایران را به هیچ‌یک از قدرت‌ها ندهد تا بتواند جایگاه خود را به‌عنوان یک قدرت نوظهور در نظم جدید منطقه‌ای و جهانی تثبیت کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها