صبح نو / استراتژی جدیدی اصلاح‌طلبان میانه‌رو با خروج از مسیر رادیکالیسم

کد خبر: 1264513

صبح نو نوشت: اکنون با صحبت‌های مرعشی، استراتژی جدیدی را باید از سمت اصلاح‌طلبان میانه‌رو انتظار داشت.

صبح نو / استراتژی جدیدی اصلاح‌طلبان میانه‌رو با خروج از مسیر رادیکالیسم

گروه سیاست سایت فردا - در ماههای اخیر رسانه‌های همسو با حزب کارگزاران و برخی اعضای این حزب ضمن ابراز زاویه‌شان با رادیکال‌ها دست به افشاگری‌هایی علیه منش دیکتاتورمآبانه آنها زده‌اند. در تازه‌ترین مورد نیز حسین مرعشی رویکرد رادیکال‌های اصلاح‌طلبان را نقد کرده است. 

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته:  واکنش شخصیت‌های اصلاح‌طلب به کنش‌های انتخاباتی، رنگ و بوی شکاف بین رادیکال و میانه‌رو‌ها را به خود گرفته و می‌توان گفت شاید این روزها اتحاد ملتی‌ها بیشتر نگران کارگزاران هستند تا رقبای سیاسی بیرون از جبهه اصلاحات. 

علی‌رغم صحبت‌هایی که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب و البته اعتدالیون از ائتلاف کرده بودند، روز گذشته حسین مرعشی در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجو چنین مطرح کرده بود: «هیچ ائتلافی با اصول‌گرایان میانه‌رو در دستور کار ما (اصلاحات) نیست و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»  

علی‌رغم اینکه رادیکالیسم در جبهه اصلاحات به دنبال حاشیه‌نشینی همه طیف‌های اصلاح‌طلب بود؛ اما در این میان احزاب متعددی با دست‌فرمان‌های سیاسی از مسیر این رادیکالیسم خروج کرده‌اند و در مقابل سیاست قهر با صندوق جبهه اصلاحات، استراتژی شرکت در انتخابات را در پیش گرفته‌اند. 

اصلاح‌طلبان مشارکتی، اتحاد ملتی و بخشی از عناصر اصلاح‌طلبی که به احزابی چون اعتماد ملی نزدیک‌ هستند، ساز ناامیدی درباره انتخابات می‌زنند. 

اصلاح‌طلبان طیف میانه‌روتری هم دارند که علی‌رغم اشتراک مواضعی با اتحاد ملتی‌ها، ولی درعین‌حال نگاهی ملی‌تر دارند و سعی می‌کنند خود را در دایره دوستداران نظام حفظ کنند. حزب کارگزاران سازندگی، ندا و حتی اعتماد ملی را می‌توان در این طیف تعریف کرد.  

اکنون با صحبت‌های مرعشی، استراتژی جدیدی را باید از سمت اصلاح‌طلبان میانه‌رو انتظار داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها