نماینده مجلس: لایحه ارتقای امنیت زنان هفته آینده در صحن بررسی می شودپ

کد خبر: 1264668

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پیگیری لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در مجلس، بررسی جزئیات این لایحه هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

نماینده مجلس: لایحه ارتقای امنیت زنان هفته آینده در صحن بررسی می شودپ

فاطمه قاسم پور ، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تصویب قوانین حاوی مجازات سخت برای مقابله با ظلم به زنان و ضرورت پیگیری لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار گفت: بعد از 12 سال لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار فروردین امسال به صحن مجلس شورای اسلامی آمد که کلیات آن با همراهی نمایندگان مجلس و با رأی 77 درصدی آنها به تصویب رسید و ماده اول آن بررسی و برای رفع ابهام به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ابهامات را بررسی و اصلاحات لازم را اعمال کردند و مصوبه نهایی کمیسیون به صحن ارسال شد اما با توجه به اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم در دستور بود، بررسی این لایحه در صحن به تعویق افتاد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری در دیداری که با هزاران نفر از زنان و دختران داشتند، ضمن اشاره به ضرورت تصویب قوانین حاوی مجازات سخت برای حمایت از زنان در برابر سوءرفتار مردان به ویژه در خانواده، به این لایحه اشاره داشتند و بر پیگیری این لایحه تأکید کردند.

این نماینده مجلس افزود: به عنوان نماینده مجلس ضمن قدردانی از بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به لایحه‌ای که در مجلس پیگیری می شود، به امید خدا بررسی جزئیات این لایحه 51 ماده‌ای هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با هزاران نفر از زنان و دختران، در بخشی از سخنان خودخانه را محل آرامش و آسایش زن خواندند و تأکید کردند: رفتارهای بد شوهر مانند بددهانی یا آسیب زدن جسمی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رهبر معظم انقلاب اسلامی راه مواجهه با اینگونه آسیب‌های درون خانواده را تصویب قوانین حاوی مجازات سخت دانستند و با اشاره به در جریان تصویب بودن قانونی در مجلس، گفتند: این قانون باید دنبال شود و ما هم سفارش می‌کنیم تا مجازات سختی برای مردانی که محیط خانه را برای زن ناامن می‌کنند، در نظر گرفته شود./خانه ملت

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها