آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی از زبان کدخدایی

کد خبر: 1265608

:پرونده ترور سردار سلیمانی هم در بعد حقوقی و هم در بعد کیفری به نتایج خوبی رسیده است.

آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی از زبان کدخدایی

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی گفت: کمیته ویژه  جلساتی متعددی را با افراد مختلفی به صورت مستمر دارد و هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا این جنایت بی پاسخ نماند.

عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی صبح امروز (دوشنبه) در نشست بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، بررسی ابعاد حقوقی و پیگیرد قضایی جنایت آمریکا که در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهارداشت: ما معتقدیم که بر اساس موازین بین‌الملل و موازین انسانی، اقدامات شهید سردار سلیمانی و همکاران وی اقداماتی مشروع در چارچوب قوانین بین المللی بوده است.

کدخدایی ادامه داد: ترور شهید سلیمانی نامشروع بوده و دولت آمریکا باید در این خصوص پاسخگو باشد. ما در دو بُعد داخلی و بین‌المللی این موضوع را پیگیری میکنیم.

وی گفت: کمیته ویژه جلساتی متعددی را با افراد مختلفی به صورت مستمر دارد و هرچه در توان داریم انجام می‌دهیم تا این جنایت بی پاسخ نماند.

کدخدایی تصریح کرد: بحث های حقوقی نکات حساس و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد ولی اقدامات خوبی که در دادگستری تهران با حمایت‌های رئیس قوه قضائیه صورت گرفته هم در بُعد کیفری و هم در بُعد حقوقی به نتایج خوبی رسیده است.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی بیان داشت: در بُعد بین‌المللی هم مکاتبات زیادی صورت گرفته ولی این حوزه تشریفات و کُندی خاص خودش را دارد و ما ناچار هستیم در چارجوب تفاهمنامه‌ها کار را صورت بدهیم. استفاده از وکلای خارجی که با کمک دوستانمون در مرکز حقوقی ریاست جمهوری انجام شده به صورت خوبی در حال انجام است.

وی افزود: شهید سلیمانی جان خود را برای دفاع از امنیت مردم منطقه و دفاع از حقوق بشر فدا کرد و امیدواریم با تلاش‌های مستمر در ماه‌های پیش رو اخبار خوبی را برای مردم داشته باشیم./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها