در دیدار دیشب رئیس‌جمهور با نمایندگان احزاب چه گذشت؟

کد خبر: 1265803

حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی جزئیاتی از اهم مسائل مطرح شده از سمت حاضران در نشست نمایندگان احزاب با رئیس‌جمهور و همچنین حواشی این جلسه را مطرح کرد.

در دیدار دیشب رئیس‌جمهور با نمایندگان احزاب چه گذشت؟

حبیب‌الله بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی درباره جزئیات جلسه شب گذشته رئیس‌جمهور با 50 نفر از نمایندگان احزاب و شخصیت‌های سیاسی، با بیان اینکه 25 نفر از حاضران شب گذشته در حضور رئیس‌جمهور نظراتشان را اعلام کردند، گفت:  جلسه با خیر مقدم احمد وحیدی وزیر کشور شروع شد؛ وقت دادن در جلسه با آقای شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور بود و اولین نفر آقای مجید انصاری صحبت کرد و بعد از آن به ترتیب خانم‌ها و آقایان الهیان، پزشکیان، بادامچیان، علی مطهری، مالک شریعتی، مصطفی کواکبیان، حسین الله کرم، نوبخت، روح‌الامین، علی ربیعی، سید نظام الدین موسوی، محسن هاشمی، حشمتیان، مرعشی، محصولی، محمدعلی ابطحی، جراره، وکیلی، رسایی، حسین کمالی، محمد هاشمی، حدادعادل حرف زدند و جواد امام به نمایندگی از جبهه اصلاحات بیانیه‌ای قرائت کرد.

وی افزود: صحبت‌های شخصیت‌های اصلاح‌طلب بیشتر حول محور کمبودها و مسائل اقتصادی و ناامیدی در کشور بود اما دوستانی که از سمت اصولگرایان صحبت کردند، مطالبی درباره تبعات اقتصادی باقی مانده از دوره قبل و مسائلی مانند تحریم که از گذشته مانده حرف زدند و در دفاع از دولت گفتند که این مشکلات از زمان آقای رئیسی شروع نشده است.

بوربور با بیان اینکه از صحبت‌های مطرح شده از سمت اصلاح‌طلبان برمی‌آمد که سناریویی را طراحی کرده بودند و از قبل می‌دانستند چه بگویند، گفت: درباره کمرنگ شدن انتخابات استدلال‌ها بیشتر واهی و تکراری بود و طوری بود که هرکدام که صحبت می‌کردند از قبل مشخص شده بود چراکه در بیانیه آقای جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات، اشاره به اظهارات مجید انصاری شده بود و نوشته بود"همانطور که آقای انصاری فرمودند..."! در این بیانیه پیشنهاد شده بود در این مدت کوتاه تا انتخابات، قانون انتخابات عوض شود.

دبیرکل جمعیت وفاداران به انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنظرم احترامی که گذاشته شده بود و همه را دعوت کرده بودند، با این نحوه سناریو چیدن نگه داشته نشد چراکه قرار است این جلسه به پرشوری انتخابات کمک کند و نباید مطالبی را طرح کنند که نه تنها کمکی به افزایش مشارکت نمی‌کند بلکه مانع از مشارکت می‌شود.

وی درباره تنش لفظی بین صادق محصولی دبیرکل جبهه پایداری و علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی، اظهار داشت: هر صحبتی که افراد می‌کردند، آنهایی که به نحوی رادیکال بودند از هر دو گروه، حرکت‌هایی که در شأن این جلسات نیست از آنها سر می‌زد و حتی صحبت‌هایی ابراز می‌کردند که در حضور رئیس‌جمهور مناسب نبود؛ آقای محصولی صحبتی درباره فتنه 88 و تقلب مطرح کردند که با توجه به 11 میلیون اختلاف رای بین آقایان موسوی و احمدی‌نژاد، اعتراض آن زمان نمی‌توانست قابل قبول باشد. در مقابل، آقای ربیعی مدعی بود که شما سال 88 به ما وقت ندادید که بگذاریم زمان انتخابات یک ساعت اضافه شود؛ خب این حرف نامربوطی بود چون چطور می‌شود که در یک ساعت 11 میلیون رای به آقای موسوی اضافه شود؛ همین مسئله موجب جدال لفظی بین آقایان شد.

بوربور ادامه داد: این صحبت‌ها موجب شد تا بزرگان جلسه و افرادی که وجیه هستند احساس ناراحتی کنند. ما بایستی اعتقاد داشته باشیم که هرکه مردم بخواهند انتخاب کنند، حتی اگر دولت وقت هم نخواهد، نمی‌تواند در برابر اراده مردم بایستد؛ چنانچه سال 84 در زمان دولت آقای خاتمی، محمود احمدی‌نژاد انتخاب شد و یا در زمان احمدی‌نژاد، آقای روحانی با اختلاف 250 هزار رای منتخب مردم شد.

دبیرکل جمعیت وفاداران به انقلاب اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای کواکبیان در این جلسه مطرح کردند همه با قانون انتخابات مخالف‌هستند حتی اصولگرایان و اسم من را بردند؛ در حالی که این حرف کاملاً غلط بود و من صحبتی درباره این قانون نداشتم و به آقای کواکبیان هم تذکر دادم من چنین حرفی تابه‌حال نزدم و از ایشان خواستم اگر سندی مبنی بر این حرف من دارد بگوید که سندی نداشت. اتفاقاً بنظرم قانون فعلی فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها در اختیار شورای نگهبان می‌گذارد.

وی درباره حواشی ایجاد شده بر سر چینش افراد در جلسه که نشستن آقای آقاتهرانی در کنار رئیس‌جمهور را حمل بر نزدیکی رئیسی به جبهه پایداری کرده بودند، گفـت: چینش افراد بر اساس وقت آمدن بود و از قبل صندلی ها انتخاب نشده بود؛  آقای آقا تهرانی چون زودتر آمدند بالا نشستند و بعد آقای انصاری را بخاطر کسوت روحانی و سن‌شان دعوت کردند صدر مجلس بنشیند. آقای پزشکیان چون دیر آمد هم عقب نشسته بود اما صندلی‌آوردند تا ایشان هم بالای مجلس برود.

بوربور افزود: هیچ تفاوتی در نحوه نشستن نبود و هرکس هرجایی دلش می‌خواست می‌نشست ولی متأسفانه عده‌ای از این مسئله هم حاشیه‌سازی کردند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها