هراس امریکایی‌ها از سیطره انصارالله بر دریای سرخ

کد خبر: 1266258

تنها پایگاه‌های نظامی امریکا در عراق و سوریه نیست که در معرض حملات کوبنده جبهه مقاومت قرار دارد بلکه کشتی‌های امریکایی در دریای سرخ هم از حملات شاخه مقاومت یمن در امان نمانده‌اند.

هراس امریکایی‌ها از سیطره انصارالله بر دریای سرخ

 در جدیدترین دست از این حملات، انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی CMA CGM TAGE عازم بنادر فلسطین اشغالی را به دلیل بی‌توجهی به دستورات نیروهای دریایی یمن و هشدارهای آن هدف قرار داده است. این بیانیه می‌افزاید: تأکید می‌کنیم همچنان از تردد کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصد آنها بنادر فلسطین اشغالی است، تا زمانی که نیازهای برادرانمان در نوار غزه در زمینه غذایی و دارویی تأمین نشود، جلوگیری خواهیم کرد. نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه حرکت کشتیرانی در دریای سرخ و دریای عرب به تمام مقاصد جهان به استثنای بنادر فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد، تأکید کرده است که هرگونه تجاوز امریکایی بدون پاسخ یا مجازات نخواهد ماند.

حملات پهپادی و نظامی که نیروی انصارالله در دریای سرخ علیه کشتی‌های عازم اسرائیل در پیش گرفته است، محور امریکایی - اسرائیلی را از منظر تأثیرگذاری مقاومت بر صحنه تحولات میدانی دچار سردرگمی و تزلزل کرده است. پیشتر «انصارالله» یمن به رهبران اسرائیل هشدار داده بود چنانچه به حملات سبعانه خود در غزه پایان ندهد، با واکنش جدی این گروه مواجه می‌شود؛ هشداری که به نظر می‌رسد چندان از سوی مقام‌های صهیونیستی و امریکا جدی گرفته نشد تا در نهایت عقب‌نشینی کمپانی‌های غربی از اینکه کشتی‌های خود را روانه آب‌های در معرض نبرد اسرائیل و مقاومت کنند، رهبران واشنگتن را به صرافت افزایش فشارهای سیاسی و دیپلماتیک علیه کشورهای حامی مقاومت بیندازد.

شکست تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن

این در حالی است که مقام‌های امریکایی در تشکیل یک ائتلاف دریایی در آب‌های دریای سرخ برای پاسخ به حمله‌های مقاومت یمن به کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی با ناکامی روبه‌رو شده اند؛ ائتلافی که قریب به اتفاق کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، مصر و امارات زیر بار قبول آن نرفتند. این در حالی بود که فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز خروج خود را از عملیات تحت فرماندهی امریکا اعلام کرده و افزودند که آنها فقط عملیات دریایی اضافی را ذیل فرماندهی ناتو یا اتحادیه اروپا انجام می‌دهند نه امریکا. پیش از این روزنامه امریکایی نیویورک تایمز گزارش داده بود که بعید است هیچ کشوری در منطقه تمایلی به ارتباط با امریکا و ورود به یک ماجرای نظامی جدید در سایه حمایت‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی داشته باشد. سایت امریکایی فعال در عرصه نظامی «The War Zone» نیز با اشاره به اینکه ایجاد هرگونه ائتلاف چند ملیتی برای اجرای عملیات نظامی مورد نظر ایالات متحده به هیچ عنوان کار آسانی نیست، تصریح کرده که مخالفت نزدیک‌ترین همپیمانان امریکا با ائتلاف نظامی مورد نظر این کشور قطعاً شکست و ناکامی به شمار می‌رود.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها