خلجی: بازار کاذبی در زمینه قاچاق سوخت ایجاد شده است

کد خبر: 1266408

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اینکه هر هفته یکی از مسوولان عالی دولت برای رسیدگی به کارها و اقدامات دولت به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند نشان دهنده اهمیت این استان در مرکز است.

خلجی: بازار کاذبی در زمینه قاچاق سوخت ایجاد شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اینکه هر هفته یکی از مسوولان عالی دولت برای رسیدگی به کارها و اقدامات دولت به سیستان و بلوچستان سفر می‌کند نشان دهنده اهمیت این استان در مرکز است.

سپهر خلجی روز پنجشنبه در نشست با تشکل های دانشجویی ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: دغدغه‌های زیادی میان نخبگان و دانشجویان وجود دارد برخی از این مشکلات قابل حل است اما امکان حل برخی از این مطالبات به این زودی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی ممکن است کشور در معرض مشکلاتی قرار گیرد اما پاسخ مورد انتظار شما به آن داده نشود تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، قوی بودن ایران اسلامی مستند است با توجه به جبهه وسیع دشمنان بین المللی که وجود دارد هر کس که پرچم جمهوری اسلامی را بلند کند و حرف از عدالت و حمایت از محرومان بزند در معرض آماج دشمنان قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ۴۰ سال در برابر انواع و اقسام توطئه‌های دشمن از جمله جنگ، تحریم و ترور ایستادگی کرده گاهی بدون تهدید پیشرفت کرده‌ایم اما گاهی کشور در معرض انواع تهدیدها بوده اما پیشرفت کرده است.

وی عنوان کرد: ممکن است در مورد پیشرفت در ذهن‌ها نقص‌هایی به وجود بیاید، سیستان و بلوچستان استانی محروم نیست بلکه استانی با ظرفیت فراوان است که فرصت‌های زیادی همچون متصل بودن به دریا در آن وجود دارد که بقیه استان‌ها از آن محروم هستند.

خلجی با بیان اینکه هر زمان کشور به سمت پیشرفت حرکت می‌کند تهدیدها علیه کشور نیز افزایش پیدا می‌کند افزود: در چند سال اخیر در سیستان و بلوچستان کار ریلی، توسعه جاده‌ها و تدبیر برای حل مشکل آب همزمان با هم اجرا می‌شود دولت‌هایی آمده بودند که آرزو داشتند این کارها را انجام دهند اما موفق نشده بودند.

وی بیان کرد: در شرایطی که کشور در معرض شدیدترین مشکلات اقتصادی قرار دارد اما انجام چند ابر پروژه در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد به رغم وجود تمام مشکلات موجود در دولت توجه ویژه‌ای به این منطقه شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: اینکه هر هفته یکی از مسوولان عالی دولت برای رسیدگی به اقدامات در حال انجام به این استان سفر می‌کند نشان دهنده اهمیت این نقطه از ایران اسلامی است.

وی با اشاره به بحث سوخت و صف‌های بنزین در سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل جذابیتی که بحث سوخت در آن طرف مرز دارد ابتدا مردم استان با مشکل سوخت مواجه می‌شوند سپس منابع کشور از بین می‌رود.

بازار کاذبی در زمینه قاچاق سوخت ایجاد شده است

خلجی با بیان اینکه بازار کاذب در بحث قاچاق سوخت ایجاد شده عنوان کرد: جوانان تصور می‌کنند قاچاق درآمد بیشتری نسبت به کار تولیدی دارد به همین دلیل به جای تولید کار به سمت قاچاق کشیده می‌شوند به همین دلیل باید ظرفیت‌های استان را در حوزه‌های مختلف فعال کنیم تا از این شرایط فائق آییم.

وی از ذخایر معدنی به عنوان یک فرصت در سیستان و بلوچستان یاد کرد و گفت: قطعاً درآمدها و منابعی که از ذخایر معدنی به دست می‌آید به استان برمی‌گردد همه باید کمک کنیم تصویری درست از سیستان و بلوچستان مخابره شود.

به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصویری که به غلط از سیستان و بلوچستان در اذهان عمومی به وجود آمده سبب صدمه به استان و کندی پیشرفت در این منطقه می‌شود به همین دلیل باید تصویر به وجود آمده از این منطقه را در ذهن‌ها اصلاح کنیم.

وی اظهار کرد: اگر سیستان و بلوچستان به سمت پیشرفت برود باید انتظار این را داشته باشیم که دشمنان ممکن است توطئه‌ای ایجاد کنند تا پیشرفت استان را متوقف کنند.

خلجی در مورد وام ازدواج که سوال یکی از دانشجویان بود گفت: رئیس جمهور به صورت جدی پیگیر این مساله است، در جلسه هیات دولت در روز گذشته نیز رئیس کل بانک مرکزی را مکلف کرده تا شرایط پرداخت وام ازدواج را تسریع کند.

وی در مورد مفاسد اقتصادی تصریح کرد: بیشترین اقدامات در مورد مبارزه با فساد در این دولت انجام شده چون گفتمان این دولت مبارزه با فساد بوده و از ابتدای شروع به کار تلاش کرده گلوگاه‌های فساد را ببندد که یکی از این گلوگاه‌ها مجوزهای الکترونیکی بوده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان کرد: دولت مرکز مبارزه با فساد را راه انداخته و به مردم در بحث مبارزه اتکا کرده است که اگر مردم گزارش دهند پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تخلف چای دبش در این دولت کشف شده است خاطرنشان کرد: تخلف چای دبش از سال ۹۷ آغاز شده و این امر ادامه داشته، دولت از شهریور سال ۱۴۰۰ کارش را شروع کرده و در شهریور ۱۴۰۱ فساد چای دبش را کشف کرده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها