پاسخ ایران به حمله تروریستی کرمان چگونه باید باشد؟

کد خبر: 1266414

جامعه ایران داغدار شهدای مظلوم حمله تروریستی کرمان است. حمله ای که نشان از بغض دشمنان کشور از راه و مسیر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد. این مسیر از سویی ذیل آرمان مقدس فلسطین و آزادی قدس شریف مبتنی بر مبارزه با اشغالگران صهیونیست تعریف شده و از سوی دیگر مبتنی بر امنیت خاورمیانه و مبارزه با تروریسم منطقه ای مورد حمایت آمریکا و رژیم اسراییل بنا شده است.

پاسخ ایران به حمله تروریستی کرمان چگونه باید باشد؟

سرویس سیاسی فردا: جامعه ایران داغدار شهدای مظلوم حمله تروریستی کرمان است. حمله ای که نشان از بغض دشمنان کشور از راه و مسیر شهید حاج قاسم سلیمانی دارد. این مسیر از سویی ذیل آرمان مقدس فلسطین و آزادی قدس شریف مبتنی بر مبارزه با اشغالگران صهیونیست تعریف شده و از سوی دیگر مبتنی بر امنیت خاورمیانه و مبارزه با تروریسم منطقه ای مورد حمایت آمریکا و رژیم اسراییل بنا شده است. جمهوری اسلامی در این مسیر پیشقراول کشورهای منطقه بوده و جبهه مقاومت حول چنین اهدافی به کابوس اسراییل و آمریکا بدل شده است و از همین جهت مورد بغض و کینه تروریست های منطقه ای و حامیانش قرار گرفته است. در چنین شرایطی و پس از فرمایش رهبری مبتنی بر پاسخ قطعی به این شرارت و حمله ننگین ، عاملان چنین اقدامی باید منتظر یک پاسخ محکم از سوی ایران باشد. سوال مهم اما این است که این پاسخ باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

اولا، پاسخ چنین اقدامی باید موجب بیان اقتدار ایران در مقابل کسانی باشد که به دنبال کشاندن ناامنی به داخل مرزهای ایران هستند. طبیعی است که این سیاست بیش از همه مورد توجه و انتظار رژیم اسراییل است که همواره از حمایت های آمریکا هم بهره برده است. یک پاسخ معنادار به آنها می تواند ترتیبات بازدارندگی موثر و بلندمدت برای کشور فراهم آورد تا هرگونه طرح ضد امنیتی علیه کشور را خنثی نماید. این پاسخ باید با توجه به این واقعیت صورت پذیرد که تروریسم منطقه ای بدون حمایت رژیم اشغالگر قابل دوام و حیات نیست.

ثانیا، پاسخ به این حمله تروریستی باید به گونه ای مدبرانه باشد که زمینه جنگ فراگیر در منطقه را فراهم نکند چرا که مهم ترین اولویت ایران ثبات منطقه است و در طول این سال ها همواره اسراییل و آمریکا را بخشی از روند بی ثباتی منطقه ای دانسته است. از همین رو پاسخ ایران هم می تواند بازدارندگی نسبت به هرگونه نقشه جنگ و ناامنی ایجاد کند و هم با هوشیاری نسبت به ایجاد نشدن جنگ فراگیر صورت گیرد که همواره مورد توجه مقامات کشورمان بوده است.

ثالثا، پاسخ ایران باید حس غرور ملی و انتقام ایرانیان عزادار را پوشش دهد. در حالی که ایرانیان با عقاید مختلف همگی عزادار چنین واقعه ای هستند و بر تروریسم لعنت می فرستند و با انسجام و یکدلی به دنبال مجازات مسببان این فاجعه هستند پاسخ معنادار می تواند این انسجام را گسترش دهد و در عین حال به وحدت ملی کمک کند.

پاسخ درست و معنادار به حمله تروریستی کرمان حاصل توازن میان سه رویکرد گفته شده است به نحوی که هم اقتدار ایران را بیان کند و موجب بازدارندگی شود، هم خط قرمز خود را جنگ فراگیر قرار دهد و هم در سطح یک انتقام ملی از تروریست ها باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها