تسلیت رؤسای مجالس 6 کشور قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس به قالیباف

کد خبر: 1266456

در تماس‌های تلفنی رئیس مجلس با رؤسای پارلمان‌های شش کشور اسلامی درخصوص مسائل منطقه، رؤسای مجالس این کشورها حادثۀ تروریستی کرمان را محکوم کردن

تسلیت رؤسای مجالس 6 کشور قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس به قالیباف

سرویس سیاسی فردا: در تماس‌های تلفنی محمدباقر قالیباف با  رؤسای مجالس شش کشور قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس که در خصوص مسائل منطقه و اتفاقات اخیر جهان اسلام صورت گرفت، آن‌ها حادثۀ تروریستی کرمان را به مردم ایران تسلیت گفتند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز پنجشنبه (۱۴ دی‌ماه) با رؤسای مجالس کشورهای قطر، امارات، عمان، سوریه، ترکیه و تونس به صورت جداگانه گفت‌وگو کرد. رؤسای مجالس این ۶ کشور در تماس رئیس مجلس با آن‌ها به‌طور جداگانه حادثۀ تروریستی کرمان را تسلیت گفتند و قالیباف نیز از ابراز هم‌دردی آن‌ها قدردانی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی برقراری صلح پایدار در جهان، تاکید کرد: قطعاً تروریست‌ها عواقب این جنایت خود را به زودی می‌بینند. در این گفت‌وگوهای تلفنی، برگزاری نشست فوق‌العاده و مشترک کمیته فلسطین PUIC و APA در تهران مورد بحث قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط سختی در غزه و فلسطین وجود دارد، گفت: برای پایان دادن به این شرایط سخت باید وظایف خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام دهیم تا همه جهان اتحاد پارلمان‌های کشورهای اسلامی و همچنین اعضای مجمع مجالس آسیایی در حمایت از فلسطین را مشاهده کنند.

«حسن عبدالله الغانم» رئیس مجلس قطر، «صغر غباش» رئیس مجلس امارات، «هلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس عمان، «حموده صباغ» رئیس مجلس سوریه، «نعمان کورتولموش» رئیس مجلس ترکیه و «ابراهیم بودرباله» رئیس مجلس تونس در این گفت‌وگوها از اهتمام و ابتکار ایران برای برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین در تهران قدردانی کردند. همچنین رؤسای مجالس این ۶ کشور بر تلاش برای حل مشکلات جهان اسلام و توسعه روابط با ایران به ویژه در حوزه پارلمانی تأکید کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها