زارع:مالیات هر واحد مسکن مهر مشخص شد

کد خبر: 1266767

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مصوبات شیفت شب این کمیسیون را تشریح کرد.


زارع:مالیات هر واحد مسکن مهر مشخص شد

رحیم زارع ، در تشریح مصوبات شیفت شب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بند (پ) تبصره 11 لایحه بودجه، مصوب کرد به منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه تار (فیبر) نوری کشور، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهری را حداکثر ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای کارور معرفی شده از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با همکاری شهرداری‌ها ارائه کنند.

نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی بند (الف) تبصره 11 لایحه بودجه مصوب کرد تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ( ۱ ) قانون فوق الذکر و نهادها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، مکلفند حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای (به استثنای فصول ۱. ۴ و ۶ ) یا از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت سامانه‌های خود و پیشگیری موثر از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود اختصاص دهند.

مالیات هر واحد مسکن مهر مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد:همچنین کمیسیون در جریان بررسی بند (الف) تبصره 10 لایحه بودجه مصوب کرد؛ در اجرای ماده ۵۰ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت، میزان مالیات طرح پروژه‌های مسکن مهر بابت هر واحد مسکن مهر و واحدهای احداثی موضوع قانون جهش تولید مسکن شامل (ساخت، آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی) برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ در طرح پروژه‌های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی‌ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد با آنها با هر نوع قرارداد و با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل ۳ میلیون ریال برای هر واحد تعیین شود و هیچ گونه مالیات دیگری به غیر از مالیات بر ارزش افزوده بابت خرید مصالح به این طرح پروژه‌ها تعلق نگیرد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی بند (پ) تبصره 10 لایحه بودجه مصوب کرد؛ در اجرای ماده ۵۶ قانون برنامه ۵ ساله هفتم پیشرفت، هر یک از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلفند صد در صد  سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات ۵۰ درصد سود ویژه و سود سهام دولت مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون، تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، واریز کنند. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق منظور و طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف می‌رسد.

حقوق گمرکی کلیه ماشین آلات و قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید 2 درصد کاهش می یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی جز یک تبصره 9 لایحه بودجه مصوب کرد که حقوق گمرکی کلیه ماشین آلات و تجهیزات (با رعایت ماده ۳ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱)، قطعات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید را به دو درصد کاهش دهد.

مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی یک درصد کاهش می یابد

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون در جریان بررسی جز 2 تبصره 9 لایحه بودجه مصوب کرد حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات مصرفی و نهاده‌های دامی، پزشکی و شیر خشک مخصوص اطفال را به یک درصد کاهش دهد./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها