مخبر: دهه فجر امسال از اهمیت دوچندان برخوردار است

کد خبر: 1267182

معاون اول رئیس جمهور گفت: جهاد تبیین، رویکرد امیدآفرینی و رویکرد خدمت باید سرلوحه کار مسئولان به ویژه در دهه فجر انقلاب اسلامی باشد به نحوی که مردم بتوانند به صورت مستقیم با مسئولین ارتباط پیدا کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مخبر: دهه فجر امسال از اهمیت دوچندان برخوردار است

معاون اول رئیس جمهور گفت: جهاد تبیین، رویکرد امیدآفرینی و رویکرد خدمت باید سرلوحه کار مسئولان به ویژه در دهه فجر انقلاب اسلامی باشد به نحوی که مردم بتوانند به صورت مستقیم با مسئولین ارتباط پیدا کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

«محمد مخبر» در جلسه ستاد راهبردی دهه فجر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) برگزار شد، دهه فجر را لیلة القدر جمهوری اسلامی خواند و با اشاره به اقتدار نظام در عرصه منطقه ای و بین المللی گفت: اگرچه امروز به لحاظ نظامی در سطح بالایی قرار داریم اما عامل اصلی اقتدار ایران اسلامی، ‌ مردمی بودن نظام است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد بودیم که نتیجه جنگ زمانی تغییر کرد که مردم به صحنه آمدند و با ساده ترین سلاح ها به تقابل با دشمن بعثی پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی نیز همه ساله با محوریت مردم برگزار شده است خاطرنشان کرد: دهه فجر امسال به دلایل مختلف همچون اوضاع منطقه، ‌انتخابات پیش رو و تلاش های نظام استکبار برای ایجاد شکاف میان مردم با نظام، از اهمیت دو چندان برخوردار است.

مخبر افزود: نظام استکبار همه ساله برنامه های جدیدی را برای آسیب رساندن به کشور و جدا کردن مردم از نظام در پیش می گیرد؛ از این رو باید همواره برای پاسخگویی به تهدیدات و برنامه های جدید دشمنان آماده باشیم.

وی بر اهمیت وظایف و ماموریت های صدا و سیما، ‌رسانه ها و بخصوص مسئولین فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه تاکید کرد و گفت: فضای مجازی امروز نقش و اهمیت بسیار زیادی در هدایت افکار عمومی دارد که لازم است مسئولین این بخش نسبت به برنامه ریزی برای تبیین واقعیت ها تلاش کنند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: جهاد تبیین، رویکرد امیدآفرینی و رویکرد خدمت باید سرلوحه کار مسئولان به ویژه در دهه فجر انقلاب اسلامی باشد به نحوی که مردم بتوانند به صورت مستقیم با مسئولین ارتباط پیدا کرده و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای نظام را به جامعه و نسل جوان معرفی کنیم، تصریح کرد: لازم است در دهه فجر انقلاب کارنامه جمهوری اسلامی ایران،پیشرفت های علمی و صنعتی و دستاوردهای فناورانه جدید را برای جامعه و نسل های جدید تبیین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم دهه فجر و روز ۲۲ بهمن باید مردمی‌پایه و با محوریت آحاد جامعه برگزار شود، از همه دستگاه های اجرایی خواست حداکثر تلاش خود را برای حمایت از گروه های مردمی به کار گیرند تا شاهد برگزاری هر چه با شکوه‌تر دهه فجر امسال و ناامید شدن دوباره دشمنان باشیم.

در این جلسه رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گزارشی از جلسات هماهنگی کمیته های مربوطه و رایزنی با دستگاه ها و نهادهای ذیربط جهت برگزاری مناسب برنامه ها علی الخصوص جشن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ارائه کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد دستاوردهای بزرگ کشور در قالب نمایشگاه در معرض دید مردم قرار گیرد.

در این جلسه که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‌ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ‌ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، ‌ دبیر شورای عالی فضای مجازی و سایر مسئولان ذی‌ربط نیز حضور داشتند، ‌ پیشنهادات و دیدگاه های مختلف برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه فجر انقلاب اسلامی و اطلاع‌رسانی مناسب از دستاوردهای نظام و دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها