فرصت ۲۰ دقیقه ای نامزدها برای تبلیغات در صداوسیما

کد خبر: 1267659

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم، تاکید کرد: علاوه بر برنامه های شبکه های استانی، ۲۰۰ حوزه انتخابیه توسط صدا و سیما پوشش داده می شود و برنامه ضبطی هر کاندیدا در مدت زمان ۲۰ دقیقه پخش می شود.

فرصت ۲۰ دقیقه ای نامزدها برای تبلیغات در صداوسیما

۲۰ دی ماه در نشست ویژه ستاد انتخابات استان گیلان، هدف از حضور در استان ها را بررسی فرایند اجرایی ستادهای انتخابات استانی دانست و اظهار کرد: به دنبال برگزاری خوب و دقیق انتخابات با همکاری اعضای ستادهای انتخابات استانی هستیم.

وی با اشاره به فرصت ۵۰ روزه تا روز انتخابات در ۱۱ اسفندماه، تاکید کرد: با توجه به منویات رهبر انقلاب راهبردهای چهارگانه سلامت و امنیت و رقابت و مشارکت را دنبال می کنیم و لذا تاکید وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات آماده سازی استان ها برای برگزاری انتخابات است.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از سال گذشته فرایندهای اجرایی انتخابات را برنامه ریزی و دنبال کردیم، گفت: ستاد انتخابات گیلان تجربه خوبی دارد و لذا امیدواریم که با کمک ستادهای انتخابات استانی شاهد برگزاری انتخاب پرشکوه باشیم.

اسلامی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت ها، اضافه کرد: قانون انتخابات تغییر کرده و رای دهندگان می توانند علاوه بر شناسنامه و کارت ملی، با گواهینامه و پاسپورت و کارت پایان خدمت نیز در انتخابات شرکت کنند و لذا مجریان انتخابات باید توجه ویژه ای به زیرساخت ها به ویژه در بخش آنتن دهی شعب داشته باشند.

وی خواستار برقراری «Dial-Up» در شعب اخذ رای با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف جهت برگزاری انتخابات در مدارس و مساجد شد و بیان کرد: خلاءهای حوزه ارتباطات باید هرچه سریع تر رفع شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور، کلیه دستگاه ها را مکلف به همکاری با ستاد جهت در اختیار قرار دادن امکانات خود دانست و متذکر شد: امکانات دستگاه ها باید در خدمت کاندیداها باشد؛ در گذشته افراد فاقد تمکن مالی، نمی توانستند از فضای تبلیغاتی بهره برداری کنند، اما با رویکرد جدید قانون، کاندیداها می توانند به صورت رایگان از ظرفیت دستگاه ها برای ارائه برنامه های خود استفاده کنند و مردم با چهره های جدید آشنا شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم، تاکید کرد: علاوه بر برنامه های شبکه های استانی، ۲۰۰ حوزه انتخابیه توسط صدا و سیما پوشش داده می شود و برنامه ضبطی هر کاندیدا در مدت زمان ۲۰ دقیقه پخش می شود.

اسلامی از برنامه ریزی برای استفاده تبلیغاتی کاندیداها از صدا و سیما و ظرفیت شهرداری ها خبر داد و گفت: اولویت وزارت کشور برگزاری انتخابات است و در استان ها نیز این مهم دنبال می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه کلیه کاندیداها باید هزینه های انجام شده و کمک های دریافت کرده را در سامانه مالی انتخابات ثبت کنند، ادامه داد: به دنبال شفافیت و کاهش تخلفات تبلیغاتی؛ همچنین کاهش هزینه های تبلیغات هستیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت در انتخابات از طریق فرهنگ سازی، اضافه کرد: با توجه به افزایش مشارکت حوزه های انتخابیه، فرمانداران نمونه را معرفی خواهیم کرد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها