دیدار رئیس مجلس سوریه با قالیباف/فرصت‌سازی اجلاس تهران و همگرایی کشورهای اسلامی برای پایان جنگ در غزه

کد خبر: 1267717

در دیدار رئیس مجلس سوریه با دکتر قالیباف در حاشیه برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین(PUIC) برفرصت‌سازی اجلاس تهران و همگرایی کشورهای اسلامی برای پایان جنگ در غزه تأکید شد.

دیدار رئیس مجلس سوریه با قالیباف/فرصت‌سازی اجلاس تهران و همگرایی کشورهای اسلامی برای پایان جنگ در غزه

در دیدار رئیس مجلس سوریه با دکتر قالیباف در حاشیه برگزاری نشست اضطراری کمیته فلسطین(PUIC) برفرصت‌سازی اجلاس تهران و همگرایی کشورهای اسلامی برای پایان جنگ در غزه تأکید شد.حموده صباغ رئیس مجلس سوریه در حاشیه برگزاری پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) که صبح امروز(چهارشنبه، 20 دی ماه 1402) در تهران برگزار شد، با دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر قالیباف در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین و برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره موضوع فلسطین را موضوع نخست جهان اسلام می‌داند که اهمیت آن از زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی مضاعف شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا انجام می‌شود که لازم است مردم تمام دنیا که امروز علیه این رژیم به میدان آمده‌اند، تلاش کنند تا هرچه سریع‌تر یک آتش بس فوری و پایدار برقرار شود و نشست امروز تهران نیز در راستای جلب افکار عمومی و کمک‌های لازم برای حمایت از مردم فلسطین است.

دکتر قالیباف همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سوریه در جریان سفرهای دوجانبه، گفت: توافقنامه‌ها و مصوبات این کمیسیون مشترک می‌تواند نقش مهمی در گسترش روابط دوجانبه ایران و سوریه داشته باشد.

حموده صباغ نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دعوت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در تهران و استقبال از برگزاری نشستی به ابتکار مجلس شورای اسلامی درباره موضوع فلسطین، گفت: این اجلاس فرصتی برای دیدار کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است تا درباره موضوع مهمی همچون فلسطین به مذاکره و گفت‌وگو بپردازیم.

رئیس مجلس سوریه با بیان اینکه سوریه و ایران هیچگاه از حمایت فلسطین دست برنداشته و تلاش‌های خود برای حمایت از آرمان‌های فلسطین را دنبال کرده‌ایم، گفت: طوفان الاقصی بار دیگر موضوع فلسطین را شعله ور کرد و امروز به موضوع نخست دنیا تبدیل شده است.

این مقام عالیرتبه سوری با یادآوری این مطلب که در حال حاضر که در این نشست هستیم، فلسطینیان در غزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، گفت: دشمن صهیونیستی در حال گسترش دامنه تجاوز است چنانچه دیدیم به جنوب لبنان و سوریه نیز حملاتی داشته است از این رو از هیچ حمله نظامی دریغ نمی‌کند در حالی که اگر از حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی برخوردار نبود، هیچگاه نمی‌توانست این حملات را ادامه دهد.

صباغ در ادامه ضمن ابراز امیدواری از تصویب مصوبات مؤثری در نشست کنونی تهران پیرامون فلسطین، گفت: امیدواریم این اجلاس در آگاه‌سازی مردم دنیا تأثیر بسزایی داشته باشد تا هر چه سریع‌تر بتوانیم به آتش بس فوری برسیم.

رئیس مجلس سوریه در پایان سخنان خود اقدامات تروریستی اخیر در کرمان را محکوم و با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه ابراز همدردی کرد.

به گزارش خانه ملت، عباس گلرو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه نیز در این دیدار حضور داشت.//خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها