امیر ایرانی: در سندهای بالادستی کشور بر اهمیت تمدن دریایی تاکید شده است

کد خبر: 1267756

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی در عرصه دریا، به ما برای رسیدن به اهداف‌مان بسیار کمک خواهد کرد.

امیر ایرانی: در سندهای بالادستی کشور بر اهمیت تمدن دریایی تاکید شده است

امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه دومین همایش ملی «تمدن دریایی-مسیر پیشرفت» که صبح امروز در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: در سندهای بالادستی کشور بر اهمیت تمدن دریایی تاکید شده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تاکید فرماندهی معظم کل قوا در این بیانیه، بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های حوزه دریایی برای پیشرفت کشور گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه بر تمدن اسلامی و بهرمند از ظرفیت‌های دریایی تاکید دارند. در سیاست‌های دریا محور نیز بر اهمیت اقتصاد دریا تاکید شده و تمدن‍سازی مورد نظر است.

وی گفت: سیاست‌های بالادستی و اهمیت دریا برای پیشرفت، کشور ما را بر آن داشت تا با مشارکت همه فعالان در عرصه دریا این همایش ملی را برگزار کنیم که امسال شاهد برگزاری دومین همایش ملی تمدن دریایی _مسیر پیشرفت هستیم. آنچه مهم است تمدن سازی است؛ زیرا سرمایه گذاری و فرهنگ سازی در عرصه دریا به ما برای رسیدن به اهداف‌مان بسیار کمک خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: محورهایی که در این همایش دنبال می‌کنیم، همه در سیاست‌های ابلاغی آمده که از آن جمله می‌توان به حوزه امنیت دریا، اقتصاد دریا و حوزه‌های علمی اشاره کرد؛ اما موضوع اصلی برای ما اقتصاد دریامحور است که می‌تواند پیشگامی در اقتصاد و پیشرفت کشور را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش دو انجمن نقش محوری دارند؛ یکی انجمن جغرافیای کشور و دیگری انجمن ژئوپولتیک است. تفاوت همایش امسال با سال گذشته هم مشارکت بیشتر دانشجویان و البته تعداد و تنوع مقالات ارسالی به همایش است.

دومین همایش ملی «تمدن دریایی-مسیر پیشرفت» با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز (چهارشنبه) به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

این همایش که با محورهایی همچون اقتصاد دریاپایه و توسعه پایدار سواحل و بنادر شکل گرفته، توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های دریایی ایران که مورد غفلت واقع شده و همچنین راهکارهای برون‌رفت از شرایط فعلی را دارد.

در این همایش، دانشگاه‌های مختلف کشور، وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی همچون ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ملی نفتکش ایران حضور و مشارکت دارند.

/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها