شگرد‌های غرب برای خارج کردن مردم از صحنه

کد خبر: 1267845

هراس غرب از حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف کاملاً قابل درک است چراکه اگر این حضور نبود انقلاب اسلامی هم به پیروزی نمی‌رسید. روزی که رئیس‌جمهور امریکا در سفر به تهران خیال رژیم پهلوی را از هر گونه انقلاب آسوده کرد و ایران را جزیره ثبات خواند، چه کسی گمان می‌کرد مردم مسلمان ایران چند روز بعد قیام ۱۹ دی ۵۶ را رقم بزنند. حضوری که تا پیروزی انقلاب اسلامی استمرار یافت و سرزمین ایران را با حذف پهلوی، برای همیشه تاریخ برای منافع امریکا بی‌ثبات کرد.

شگرد‌های غرب برای خارج کردن مردم از صحنه

اما آنچه هراس غرب را از حضور حماسی ملت ایران دو چندان ساخته است، استمرار این حضور در سال‌های پس از پیروزی انقلابی اسلامی است که به رغم همه تلاش‌های دشمن، همچنان روند افزایشی داشته و به عنوان عامل اصلی ماندگاری نظام اسلامی شناخته شده است. دولتمردان غربی می‌دانند اگر بعد از این همه سرمایه گذاری روی تحریم ها، جنگ ترکیبی، اغتشاشات و ناامن‌سازی باز هم در آخر امسال شاهد یک حضور حماسی از سوی مردم ایران باشند، موفقیت بزرگی برای نظام اسلامی محسوب خواهد شد؛ لذا همه توان خود را به کار گرفته تا از حضور ملت در پای صندوق‌های رأی جلوگیری کند.

چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از مردم قم با تأکید بر پرکاری دشمن در زمینه کاهش حضور مردم ایران فرمودند: «فهمیده‌اند که علت پیشرفت ایران، علت عزت‌یابی ایران، علت مطرح شدن ایران به عنوان یک قدرت شاخص در این منطقه، علت پیدا شدن این‌همه عمق راهبردی برای کشور ــ این نیرو‌های مقاومت در سراسر منطقه، عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی‌اند ــ علت همه این‌ها حضور مردم ایران در صحنه است.»

معظم‌له در این دیدار مهم‌ترین شگرد‌های غرب برای کاهش حضور ملت ایران در انتخابات پیش رو را مورد اشاره قرار دادند:

ارعاب و ترور: نمونه بارز و اخیر این روش دشمن برای کاهش حضور مردم در اجتماعات گوناگون حادثه تروریستی کرمان بود که به خیال خویش می‌توانند روی عزم مردم در تجلیل از سردار دل‌ها سلیمان مقاومت تاثیر منفی بگذارند.

بزرگ نمایی در مشکلات اقتصادی: یکی دیگر از شگرد‌های دشمن در مقطع فعلی بزرگنمایی در مشکلات اقتصادی است. مشکلاتی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست و اتفاقاً علت آن عدم حضور مردم در زمینه اقتصادی و عدم اجرای کامل اصل ۴۴ قانون اساسی است.

یأس از آینده: مأیوس‌سازی از آینده به بهانه اینکه هیچ امیدی به بهبود شرایط فعلی وجود نداشته یکی از شگرد‌های دشمنان ملت ایران می‌باشد که برای دلسرد کردن جوانان جهت مشارکت سیاسی صورت می‌گیرد.

بی اعتقاد کردن مردم: دشمنان انقلاب اسلامی همان‌گونه که راز موفقیت نظام را در حضور مردم دریافته‌اند، به رمز این حضور در رویکرد‌های اعتقادی و باور‌های مذهبی مردم مسلمان ایران پی برده‌اند؛ لذا تمامی مساعی خویش را برای تضعیف بینش و بنیان‌های اعتقادی مردم به کار گرفته و تلاش می‌کنند تا ریشه‌های الهی و آسمانی کنش‌های ملت را مخدوش نمایند.

ایجاد اختلاف و دوقطبی سازی: قطبی‌سازی جامعه با موضوعات حاشیه‌ای از دیگر شگرد‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای جلوگیری از حضور مردم در عرصه‌های گوناگون می‌باشد. وقتی حاشیه‌ها برمتن غلبه کرده و امواج حب و بغض‌های اضافی جامعه را فرا می‌گیرد، از جمله پیامد‌های آن پنهان شدن دشمن در میانه این دوقطبی هاست و کمتر کسی از طرفین گمان می‌برد که این فضا ساخته دشمن باشد.

تردید در مناسبت‌های مذهبی: وقتی دشمنان نظام اسلامی خود را در دلسرد کردن مردم از حضور در صحنه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ناکام می‌بینند، ناگزیر می‌شوند تا فلسفه آیین‌ها و مناسبات اعتقادی و مذهبی را زیر سؤال برده و در ذهن مردم تردید ایجاد نمایند که نمونه‌هایی از آن را می‌توان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی یا جشن‌های نیمه شعبان مشاهده کرد.

شبهه‌آفرینی در خصوص نتایج حضور در میدان‌های سیاسی و انتخابات: یکی از مهم‌ترین شگرد‌های دشمن برای جلوگیری از حضور مردم در عرصه‌های مختلف شبهه آفرینی است که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بی‌نتیجه بودن حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نامزدهاست. بر همین اساس مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید فرمودند: هر کسی زبان گویایی دارد، هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی می‌تواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ این حق است. تواصی به حق وظیفه همه است؛ روحانی باشد، استاد دانشگاه باشد، منبر باشد، صداوسیما باشد، مسئول سیاسی باشد، مدیر فلان دستگاه باشد، عالِم باشد، مرجع باشد، هر کسی باشد، وظیفه است. مردم را بایستی به حضور در میدان، ایستادگی در میدان، آشنایی با لوازم میدان وادار کنند.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها