تلاش برا ی شکستن وحدت سال 98

کد خبر: 1268443

تازگی سایت رجانیوز در قالب دفاع از جبهه پایداری و دبیرکل این جبهه به روزنامه «صبح نو» به‌عنوان ارگان نواصول‌گرایان حمله کرده و این طیف را در تخریب جبهه پایداری مشابه اصلاح‌طلبان دانسته است.

تلاش برا ی شکستن وحدت سال 98

به‌تازگی سایت رجانیوز در قالب دفاع از جبهه پایداری و دبیرکل این جبهه به روزنامه «صبح نو» به‌عنوان ارگان نواصول‌گرایان حمله کرده و این طیف را در تخریب جبهه پایداری مشابه اصلاح‌طلبان دانسته است. مبنای چنین تشابهی هم استناد به یک گزارش تحلیلی درباره اجلاس جبهه پایداری است که هیچ اثری از توهین و تخریب در آن دیده نمی‌شود و صرفا یک تحلیل سیاسی است. اتفاقا برخلاف برخی رسانه‌ها که عادت به تخریب طیف‌های مختلف دارند، در این گزارش تنها تحلیل و تفسیر دیده می‌شود. مشخص نیست چگونه نویسنده مطلب رجانیوز از این نوشته برداشت تخریب کرده است؟ سوال این است که اگر این مطلب را تخریب دانسته، چه اسمی بر نوشته‌های خود علیه جریان نواصول‌گرایی می‌گذارد؟ به هر ترتیب اکنون فرصتی پیش آمده که در پاسخ به این مقایسه نادرست به برخی نکات اشاره شود.

اول: جریان نواصول‌گرایی حتما با دیگر طیف‌های اصول‌گرا از جمله جبهه پایداری تفاوت و اشتراک دارد؛ اما هرگز به‌گونه‌ای کنش سیاسی انجام نداده که طیف دیگر اصول‌گرا را تخریب کند و یا از دایره اصول‌گرایی بیرون بداند. اختلاف نظر و سلیقه طبیعی و موجب بالندگی جریان‌های سیاسی است؛ اما تخریب، توهین و انگ زدن در مرام نواصول‌گرایی نیست. از همین رو اگر مدیران رجانیوز یک‌بار دیگر بدون عینک گروهی به نوشته «صبح نو» بنگرند، درمی‌یابند که راه به خطا رفته‌اند و در مشابهت‌سازی جانب بی‌انصافی گرفته‌اند؛ هرچند که نقد یک جریان سیاسی، خط قرمز جریان دیگر نیست و درعین‌حال بی‌عیب و خطا دانستن یک جریان سیاسی، خلاف منطق و اخلاق سیاسی است.

دوم: اگر به فرض نویسنده رجانیوز هدف تخریب دبیرکل پایداری مثل اصلاح‌طلبان بوده باشد، دوستان رجانیوز باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه تخریب کهنه رجانیوز علیه آقای قالیباف همگام با اصلاح‌طلبان را توجیه خواهند کرد؟ باید این سوال را جواب دهند که چگونه سال‌هاست «تخریب قالیباف» تبدیل به مخرج مشترک اصلاح‌طلبان و رجانیوزی‌ها شده است؟

سوم: آن‌طور که از متن این گزارش و برخی دیگر از گزارش‌ها برمی‌آید گویا رجانیوز از سویی تلاش می‌کند به هر بهانه‌ای دوقطبی نواصول‌گرایی/ پایداری بسازد تا به اختلاف‌افکنی درون جریان ادامه دهد و از سوی دیگر از پدید آمدن رایحه خوش جدید استقبال می‌کند. اکنون برخلاف چهار سال گذشته که فضای تندی میان پایداری و شورای ائتلاف برقرار بود، در ادبیات سخنگو و دبیرکل پایداری سخن از وحدت دیده می‌شود که گویا همین موضوع موجب دلخوری رجانیوز شده و تلاش کرده به دوقطبی مطلوب خود دامن بزند. گویا این رسانه همه تلاش خود را خواهد کرد که وحدت سال 98 شکسته شود و بساط رقابت درون جریانی رونق بگیرد؛ مانند استراتژی شریان که البته چندی پیش تحرکات آنها مورد استقبال رجانیوز هم قرار گرفت که شبیه‌سازی رایحه خوش خدمت است. در همین راستا رجانیوز تلاش می‌کند پایداری را هم به صف شریان اضافه کند که البته آن‌طور که مشخص است هنوز موفق به انجام این پروژه نشده و بعید است این‌گونه شیوه‌ها بر دبیرکل پایداری اثرگذار باشد.

از آن رو که ریاست محترم ‌جمهور بر عدم مداخله دولت در انتخابات مجلس تأکید کردند، حتما لازم است سایت رجانیوز که مدعی حمایت از آقای رئیسی است با انذار و هشدار به برخی افراد و گروه‌ها که به دنبال کشاندن پای دولت به انتخابات هستند، در جهت سیاست کلی دولت حرکت کند نه اینکه راه عکس خواسته و سیاست رئیس‌جمهور را بپیماید. برای تأکید گفته می‌شود که نه رئیسی، احمدی‌نژاد است که رایحه خوش خدمت، زمینه بروز و ظهور داشته باشد و نه هژمون کردن رقابت درون جناحی کار آسانی است که بقیه گروه‌های اصول‌گرا مانند شریان به‌راحتی ریسک آن را بپذیرند.      

صبح نو

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها