«فردا» گزارش می‌دهد

چرا بایدن هنوز امیدوار است؟!

کد خبر: 1268652

علیرغم استقبال کم بایدن در میان کل رای دهندگان، قدرت بایدن با عدم مخالفت جدی در انتخابات مقدماتی توسط فرمانداران یا سناتورها نشان داده می شود. نظرسنجی های متعدد ایالتی و ملی نشان می دهد که بایدن با بیش از 60 یا 70 امتیاز از نماینده دین فیلیپس، نماینده دموکرات، یکی از رقبای خود پیشتاز است.

چرا بایدن هنوز امیدوار است؟!

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: نورا گارلند دبیرستانی بود که جو بایدن رئیس جمهور و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان انتخابات 2020 با هم روبرو شدند.گارلند  این بار امیدوار است که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 دیگر خبری از دوقطبی بایدن-ترامپ نباشد! وی از هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا به نوعی تنفر دارد. با این حال گارلند می گوید:

" اگر در نهایت بار دیگر شاهد رقابت بایدن و ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آینده باشم، ناچارم هر کاری کنم که ترامپ به کاخ سفید دوباره راه پیدا نکند حتی اگر ناچار شوم علی رغم میل باطنی خودم به بایدن رای دهم."

گارلند گفت: «فکر می‌کنم دوره دوم ترامپ بسیار شبیه دوره اول خواهد بود. من در مورد انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از دوره دوم او بسیار نگران خواهم بود. فکر می‌کنم حضور  ترامپ در کاخ سفید  با مزخرفات و استرس زیادی همراه است. این برای کشور خوب نیست.»

گارلند یکی از رای دهندگان زیادی است که از نامزد حزب دموکرات( بایدن ) ناراضی است اما در صورتی که وی در مقابل ترامپ قرار گیرد، چاره ای جز رای دادن به بایدن نخواهدداشت. نظرسنجی آسوشیتدپرس/NORC که از 30 نوامبر تا 4 دسامبر انجام شد، نشان داد که بیش از 50 درصد از آمریکایی‌ها تا حدودی یا بسیار ناراضی هستند که ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان باشد و بایدن به عنوان گزینه حزب دموکرات انتخاب شود.به عبارت بهتر ف شکل گیری رقابت دوباره بایدن-ترامپ برای رای دهندگان آمریکایی نوعی بازی کسل کننده و آزاردهنده محسوب می شود. 

به همین ترتیب، نظرسنجی Economist/YouGov که از 9 تا 12 دسامبر انجام شد، نشان داد که اکثریت مشابهی از رأی دهندگان مخالف نامزدی بایدن و ترامپ در انتخابات 2024 هستند. با آغاز رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان در ایالات آیووا و نیوهمپشایر، این احساس نارضایتی بیشتر شده است. اکنون شهروندان آمریکایی تکرار رقابت بایدن-ترامپ را به چشم خود می بینند. اما به گفته چارلز فرانکلین، مدیر نظرسنجی دانشکده حقوق مارکیت، اگرچه بسیاری از رای دهندگان به طور کلی از این انتخاب ها ناراضی هستند، اما در هر حزب از هر دو نامزد حمایت قوی وجود دارد. در یک نظرسنجی ملی که در ماه نوامبر توسط این دانشگاه انجام شد، 76 درصد از دموکرات‌ها نظر مثبتی نسبت به بایدن داشتند و 78 درصد از جمهوری‌خواهان نسبت به ترامپ موافق بودند.

این تناقض چگونه قابل توجیه است؟این موضوع ارتباط با آرای سلبی دارد یعنی آرایی که از ترس نامزد رقیب به گردش در می آید و جنبه ای ایجابی ندارد. رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 بر مبنای همین آرای سلبی و بازدارنده شکل می گیرد و در ماورای آن خبری از رضایت و نیرو محرکه مثبت و ایجابی وجود ندارد. علیرغم استقبال کم بایدن در میان کل رای دهندگان، قدرت بایدن با عدم مخالفت جدی در انتخابات مقدماتی توسط فرمانداران یا سناتورها نشان داده می شود. نظرسنجی های متعدد ایالتی و ملی نشان می دهد که بایدن با بیش از 60 یا 70 امتیاز از نماینده دین فیلیپس، نماینده دموکرات، یکی از رقبای خود پیشتاز است.

گرانت ریهر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سیراکیوز، می‌گوید: «باید شورش گسترده‌ای در درون حزب به راه بیفتد تا رئیس‌جمهور فعلی ( بایدن)  نامزد نشود.» "باید به جنگ ویتنام و لیندون جانسون برگردیم تا چیزی نزدیک به این پیدا کنیم."

بایدن و کمیته ملی دموکرات ها بیش از 71 میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی مجدد او از ژوئیه تا سپتامبر جمع آوری کرده اند - که نشان دهنده حمایت قوی او است.

 

ترجمه از یو اس ای تودی

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها