واکنش کوچکی‌نژاد به انتقادات سازمان برنامه/ دولت بودجه ناقص به مجلس تحویل داد

کد خبر: 1268969

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس گفت: دولت باید بپذیرد که بودجه‌ای که به مجلس تحویل داد ناقص بود و برخی از موارد را اجرا نکرده بودند و یکی از آنها هم‌ترازی بازنشستگان بود که تقریبا ۵٠ همت کسری در این بخش دیده می‌شد.

واکنش کوچکی‌نژاد به انتقادات سازمان برنامه/ دولت بودجه ناقص به مجلس تحویل داد

کوچکی‌نژاد عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ به انتقادات سازمان برنامه و بودجه به مصوبات این کمیسیون واکنش نشان داد.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به بیانیه سازمان برنامه و بودجه در خصوص مصوبات کمیسیون تلفیق،گفت: به موجب اصل 52 و 53 قانون اساسی، لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه شده و مجلس هم طبق قوانین حق دارد تا این لایحه را مورد بررسی و نهایتا به تصویب رساند.

نماینده مردم «رشت» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقادات سازمان برنامه و بودجه به مصوبات کمیسیون تلفیق،غیر قانونی است، بیان کرد: اظهارنظرهای معاون رئیس جمهور باید از منظر و جایگاه قانونی مطرح شود، همچنین این حق مجلس است تا درباره احکام بودجه بررسی و نظر داده و برخی از ردیف ها را افزایش و برخی دیگر را کاهش دهد تا نهایتا بودجه تراز شود و به تصویب برسد.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 تاکید کرد: اینکه ما براساس مصوبات کمیسیون تلفیق، ردیف فوق العاده ای برای برخی کارکنان دولت اعم از وزارت کشور و کادر زحمت کش بخش سلامت در نظر گرفتیم براساس تشخیصی است که کمیسیون و مجلس انجام داده است چراکه مجلس و نمایندگان نیازهای بخش‌های مختلف جامعه را بیشتر از نزدیک دیده و می فهمند.

وی با بیان اینکه مسئولین سازمان برنامه و بودجه می توانند نسبت به تصمیمات مجلس مخالفت خود را اعلام کنند، بیان کرد: البته شرایط اینطور نیست که کمیسیون تلفیق مجلس تصمیم بگیرد و نهایتا با یک مصاحبه و بیانه انتقادی، از ادامه راه باز گردد. مسئولین موظند در صورت تصویب حکمی آن را مدنظر قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق کارکنان وزارت کشور براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، بیان کرد:به عنوان مثال حقوق فرماندار و یا بخشداری که به عنوان نماینده دولت بوده، 10 الی 12 میلیون تومان است، این درحالی است  که  یک نیرو با گروه شغلی پایین تر در دستگاه دیگر بیشتر از بخشدار حقوق می گیرد که باید گفت عملا صلاحیت کارشناسی این دو با هم متفاوت است.

چرا دولت به همکاری نمایندگان در بحث بودجه اشاره نمی کند ؟ برای جبران هزینه های دولت با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردیم

وی با بیان اینکه مجلس متوجه مشکلات و کمبودهای مالی دولت است، بیان کرد: به واقع ما بزرگترین همکاری را در جریان بررسی بودجه با دولت داشتیم به عنوان مثال دولت همه انرژی خود را گذاشت تا موضوع یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه مصوب شود اما نمایندگان بخاطر موافق نبودند این در حالی است که کمیسیون تلفیق در بحث بودجه با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده به دلیل اهمیت همسان سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد و 70 هزار میلیارد تومان منابع حاصل شد. ای کاش مسئولین دولتی به این موارد هم اشاره می کردند،بنابراین مسائلی که سازمان برنامه و بودجه برای افزایش درآمدهای بودجه مطرح کرده از جمله راحت ترین کارهاست لذا ما توقع داریم دولت در بسیاری از بخش‌ها تصمیمات درستی را اتخاذ کرده و از هزینه های خود کسر و به بهبود شرایط اقتصادی مردم بپردازد./ خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها