وزیر کشور: نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد / انتخابات یک رزمایش سیاسی است

کد خبر: 1269410

وزیر کشور با بیان اینکه نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد، گفت: کاندیداها باید حساب مالی مشخص داشته باشند و براساس منابع مشخص حق هزینه‌کرد دارند.

وزیر کشور: نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد / انتخابات یک رزمایش سیاسی است

احمد وحیدی در همایش انتخاباتی خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات در ایران کاملا آزاد است، اظهار داشت: در این دوره از انتخابات دو اتفاق جدید می افتد؛ در مرحله نخست تبلیغات است.

وی با بیان اینکه عده‌ای که تمکن مالی داشتند و نهایت تبلیغات را انجام می‌دادند، اما عده‌ای از این تبلیغات بی‌بهره بودند و به علت عدم تمکن مالی امکان تبلیغات را نداشتند، گفت: یکی از کارهایی که صورت گرفت امکانات دولتی را برای تبلیغات در اختیار کاندیداها قرار دادیم و نقش پول در تبلیغات انتخاباتی کم شد.

وحیدی شفافیت مالی را یکی دیگر از اقدامات دانست و گفت: کاندیداها باید حساب مالی مشخص داشته باشند و براساس منابع مشخص حق هزینه‌کرد دارند./ تسنیم

ایران از حیث سلامت انتخابات در جهان نمونه است/انتخابات یک رزمایش سیاسی است

 وزیر کشور با بیان اینکه کشور ما از حیث سلامت انتخابات نمونه است، گفت: در غرب نتیجه انتخابات توسط کارتل‌های اقتصادی، کمپین‌های سیاسی و روسای احزاب از قبل تعیین‌شده است، اما در کشور ما تا تک‌تک مردم رای خود را به صندوق نیاندازند، هیچ کس نمی‌داند چه کسی انتخاب خواهد شد.

احمد وحیدی صبح امروز ۲۸ دی، در همایش نمایندگان فرمانداران در انتخابات که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، با بیان اینکه ۱۱ اسفند امسال جشن ملی و برآمده از مردم‌سالاری دینی در ایران است، اظهار کرد: انتخابات نمود تحقق اراده مردم برای اداره کشور و نهاد محکمی در حرکت انقلاب است.

وی افزود: مجریان انتخابات امانت‌دار مردم اند، زیرا طبق فرموده رهبری رای مردم حق‌الناس است و باید از آن پاسداری شود. در خراسان رضوی افزایش تعداد شعب اتفاق بسیار خوبی است. همچنین تدابیر اندیشیده‌شده برای حضور قشرهای مختلف، معتمدین مردم و نخبگان در بین مجریان و مسئولین شعبه‌های اخذ رای خراسان رضوی  باعث اطمینان بیشتر مردم و بسترساز مشارکت همگانی است.

به گزارش ایسنا، وزیر کشور با بیان اینکه سلامت و شفافیت یکی از ارکان انتخابات است، عنوان کرد: کشور ما از حیث سلامت انتخابات نمونه است. اگر دشمنان ما از حقیقت انتخابات در ایران رونمایی کنند، خواهند دید انتخابات ما جزو سالم‌ترین و بهترین‌ نمونه‌ها در جهان است. دیدید در آمریکا که می‌گویند بزرگترین دموکراسی دنیاست، در جریان انتخابات چه اتفاق افتاد. در غرب نتیجه انتخابات توسط کارتل‌های اقتصادی، کمپین‌های سیاسی و روسای احزاب از قبل تعیین‌ شده است، اما در کشور ما تا تک‌تک مردم رای خود را به صندوق نیاندازند، هیچ کس نمی‌داند چه کسی انتخاب خواهد شد.

وحیدی با تاکید بر اینکه انتخابات یک رزمایش سیاسی است، بیان کرد: هم وفاداران انقلاب و هم دشمنان نظام همه به این انتخابات چشم دارند، زیرا این رویداد مهم نشان‌دهنده اوج قدرت و اقتدار کشور است. لذا ما وظیفه داریم تمام بسترها را برای انتخابات عادلانه و بدون تبعیض فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور ما تمام مردم حق رای دارند، اضافه کرد: در ایران حتی محکومان قضایی هم حق رای دارند و هر فردی با هر موقعیتی می‌تواند رای دهد. این یک انتخابات عادلانه و بدون تبعیض و از افتخارات نظام ماست.

در حال تکمیل....

ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها