جوکار: رأی‌گیری الکترونیکی باید «راستی‌آزمایی» شود

کد خبر: 1269556

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی ارایه داد.

جوکار: رأی‌گیری الکترونیکی باید «راستی‌آزمایی» شود

«محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری انتخابات الکترونیکی، اظهار کرد: بر اساس قانون، مرحله احراز هویت باید الکترونیکی باشد؛ همچنین حداقل در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه که بالای ۲ نفر نماینده دارد، باید انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم شود، افزود: اخیراً جلسه‌ای با وزیر کشور و برخی دیگر از مسؤولان وزارت کشور داشتیم و درباره میزان آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیکی بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا در روز انتخابات با کمترین مشکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم در نقاط مختلف کشور، آرای مردم را اخذ کنیم.

جوکار ادامه داد: تاکید ما بر آن است که در برخی حوزه‌ها باید شعبات رأی‌گیری افزایش پیدا کند چراکه در ادوار مختلف انتخابات، شاهد تجمع زیاد و صف‌های طولانی برای اخذ رأی بودیم؛ برای انتخابات اسفندماه باید تدبیر شود تا مردم پای صندوق‌های رأی در صف‌های طولانی نمانند و دچار مشکل نشوند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: قرار بر این شده است که به صورت آزمایشی و قبل از برگزاری انتخابات، رأی‌گیری الکترونیکی مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد؛ البته وزارت کشور ضمانت‌های لازم را به کمیسیون شوراهای مجلس داده و تاکید کرده است که همه زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات، فراهم می‌کند.

جوکار تاکید کرد: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باید از لحاظ فنی مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند که در این صورت، رأی‌گیری به صورت الکترونیکی خواهد بود./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها