زنگنه: کاهش حقوق گمرکی در کاهش قیمت کالاهای اساسی موثر خواهد بود

کد خبر: 1270602

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش حقوق گمرکی در بودجه سال آینده منجر به کاهش قیمت کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای اساسی اعم از دارو ، تجهیزات پزشکی ، ماشین آلات و مواد اولیه تولید خواهد شد.

زنگنه: کاهش حقوق گمرکی در کاهش قیمت کالاهای اساسی موثر خواهد بود

محسن زنگنه با اشاره به مصوبه نمایندگان مجلس در رابطه با تعیین حقوق گمرکی کالاهای اساسی در بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: کالاهایی که به کشور وارد می‌شود، مشمول حقوق گمرکی هستند.

نماینده مردم «تربت حیدریه» با بیان اینکه حقوق گمرکی شامل دو بخش «حقوق دولتی» و «سود بازرگانی» می‌شود، ادامه داد: سود بازرگانی در اختیار دولت بوده که می‌تواند سالیانه برای کالاهای مختلف تعیین و دفترچه آن را منتشر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه حقوق دولتی، قوانین دائمی لازم را در اختیار داریم، ادامه داد: در این بخش ۹ درصد برای کالاهای غیر اساسی و ۴ درصد برای کالاهای اساسی منظور می‌شود لذا امسال هم همانند سال گذشته مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که حقوق دولتی برای کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی، دارو و شیر خشک و مواردی از این قبیل و همچنین مواد اولیه آنها یک درصد باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین نمایندگان در مصوبه ای حقوق دولتی جهت واردات ماشین آلات، ابزار کارخانجات، مواد اولیه بخش تولید را به 2 درصد کاهش دادند.

وی تاکید کرد: به واقع کاهش حقوق دولتی و به طور کل حقوق گمرکی می‌تواند در کاهش قیمت کالاهای وارداتی به ویژه کالاهای اساسی اعم از دارو ، تجهیزات پزشکی ، ماشین آلات و مواد اولیه تولید موثر باشد./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها