محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با «فردا»:

تخریب مجلس بر میزان مشارکت عمومی در انتخابات تأثیر منفی می‌گذارد

کد خبر: 1271386

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تخریب مجلس در میزان مشارکت عمومی در انتخابات تأثیر منفی می‌گذارد و از این جهت برخلاف منویات رهبر انقلاب است.

تخریب مجلس بر میزان مشارکت عمومی در انتخابات تأثیر منفی می‌گذارد

گروه سیاست سایت فردا: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، حملات رادیکال‌ها علیه مجلس بیشتر می‌شود. آنها به نوعی نه در مقام نقد عملکرد مجلس یازدهم بلکه در پی تخریب قوه مقننه‌اند تا از این رهگذر بتوانند در رقابتی حداقلی خود را به قدرت سیاسی نزدیک کنند.

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در همه رقابت‌های انتقاد ولو انتقادهای تند و تیز رقبا علیه یکدیگر را شاهد هستیم اما شاید در این حد طبیعی باشد اما تخریب بحث دیگری است. آنهایی که مجلس را تخریب می‌کنند می‌خواهند به نوعی خودشان را مطرح کنند و از این مسیر بتوانند به جلب نظر رأی‌دهندگان برسند. باید میان نقد سازنده و تخریب قائل به تفکیک باشیم. در تخریب حتی عملکردهای خوب هم زیر سؤال می‌رود و دیده نمی‌شود و بر نقاط ضعف انگشت گذاشته می‌شود اما در نقد نقاط قوت و ضعف باهم بیان می‌شود و علت‌یابی می‌شود و اگر فرد مدعی نقد، راهکاری داشته باشد، ارائه می‌دهد».

او ادامه داد: «هدف از تخریب چه به صورت جناحی و چه فردی باشد، مطرح‌کردن خودشان است تا اذهان نسبت به نمایندگان کنونی مجلس منفی شود و آنها کسب رأی کنند. هر نقدی باید مبتنی بر انصاف باشد زیرا اگر فردی هم با همین روش وارد مجلس شود، خودش هم در معرض همین رفتار قرار می‌گیرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «تخریب مجلس در میزان مشارکت مردم در انتخابات هم تأثیر منفی می‌گذارد زیرا اگر کلیت عملکرد مجلس زیر سؤال برود، مردم ناامید می‌شوند. مخصوصا اگر در حوزه‌های انتخابیه چنین تخریب‌هایی از زبان نامزدها مطرح شود امید مردم به نهاد مجلس مخدوش می‌شود و چنین کاری برخلاف امنیت و منافع ملی است».

پورمختار در پایان مطرح کرد: «رهبر انقلاب همواره تأکید کرده‌اند که همه باید مشوق مردم برای حضور در انتخابات باشند و طبیعی است که تخریب مجلس در میزان مشارکت عمومی در انتخابات تأثیر منفی می‌گذارد و از این جهت برخلاف منویات رهبر انقلاب است. با این اوصاف همه باید به جای تخریب مجلس سعی در تشویق مردم به مشارکت حداکثری داشته باشند تا در نهایت شاهد حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رأی‌گیری باشیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها