حرکت در مسیر خودکفایی علمی با پرتاب ماهواره "ثریا"

کد خبر: 1271389

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به پرتاب ماهواره "ثریا" با ماهواره‌بر "قائم ۱۰۰" به مدار ۷۵۰ کیلومتری گفت: پرتاب ماهواره "ثریا" به معنای حرکت در مسیر خودکفایی علمی است.

حرکت در مسیر خودکفایی علمی با پرتاب ماهواره "ثریا"

علیرضا سلیمی با اشاره به پرتاب ماهواره "ثریا" با ماهواره‌بر "قائم ۱۰۰" به مدار ۷۵۰ کیلومتری، گفت: زمانی ما باید برای پرتاپ ماهواره به فضا منتظر تایید اروپا می ماندیم اما امروز در این حوزه جهش معنادار پیدا کردیم چراکه در این حوزه به توانایی‌های داخلی تکیه کردیم و تکیه بر توانایی‌های داخلی موفقیت‌های بسیاری را برای کشورمان به ارمغان آورده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور و با استفاده از دانش دانشمندان تحول شگرفی در حوزه فضایی ایجاد شده است که به جمهوری اسلامی ایران در جهان به عنوان چند کشوری که زنجیره توانایی پرتاپ ماهواره را دارد، رسمیت بخشیده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما علاوه بر حوزه فضایی در سایر حوزه ها نیز پیشرفت چشم گیری داشتیم و به معنای واقعی کلمه کشورمان بسمت خودکفایی علمی در حال حرکت است البته خودکفایی علمی بدین معنا نیست که بی نیاز می‌شویم بلکه بدین معناست که دیگر کسی نمی‌تواند جلوی رشد و پیشرفت کشورمان را بگیرد.

سلیمی تاکید کرد: رشد دانش در ایران به شکل چشم گیری در حال حرکت است و دریچه‌های نوینی به سمت ملت بزرگ ایران باز شده است که پرتاپ ماهواره "ثریا" که اخیرا صورت گرفت، نمونه ای از این پیشرفت‌ها است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ هفته گذشته ماهواره مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران با نام "ثریا" توسط ماهواره بر سه مرحله‌ای "قائم 100" نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فضا پرتاب گردید و با موفقیت در مدار 750 کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها