برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان در تاشکند

کد خبر: 1271881

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان به ریاست معاونان وزرای خارجه در تاشکند برگزار و آخرین وضعیت همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌‌های مختلف بررسی شد.

 برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان در تاشکند

هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزراتخانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در شهر تاشکند برگزار شد.

در این نشست که به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و بهرام‌جان اعلایف، معاون اول وزرات خارجه ازبکستان برگزار شد، آخرین وضعیت و چشم انداز همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین ضمن اشاره به روابط رو به رشد دو کشور، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

علی باقری در این نشست گفت: باید با توجه به ظرفیت‌های موجود، اهتمام بیشتری برای توسعه مناسبات فیمابین در ابعاد و حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

وی گفت که برای تقویت همکاری‌ها، هیچ محدودیتی نداریم.

اعلایف نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه، رشد ایران در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری را با وجود تحریم‌ها مایه مباهات خواند و در ادامه از آمادگی کشورش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو، عدم تعهد و سازمان ملل خبر داد./فارس

 تأکید ایران و ازبکستان بر همکاری کشورهای منطقه برای حمایت از صلح و ثبات در افغانستان

در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با نماینده رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان بر همکاری کشورهای منطقه برای حمایت از توسعه، صلح، ثبات و امنیت در افغانستان تأکید شد.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای شرکت در هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و ازبکستان به تاشکند سفر کرده، عصر روز دوشنبه نهم بهمن ماه با عصمت‌الله ارگاشف، نماینده رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بر همکاری کشورهای منطقه برای حمایت از توسعه، صلح، ثبات و امنیت در افغانستان  تأکید شد.

طرفین اهمیت تشکیل دولت فراگیر، متشکل از همه اقوام و گروه‌ها در افغانستان را مورد تأکید قرار دادند.

باقری، همگرایی تمامی کشورهای منطقه برای مقابله همه جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم و اشاعه آن در منطقه را ضروری خواند.

عصمت‌الله ارگاشف نیز  با تأکید بر اهمیت تشریک مساعی و تبادل نظر مستمر کشورهای همسایه، توجه به واقعیت‌های میدانی افغانستان و راهکارهای برون رفت از این بحران را تشریح کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها